Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
Jeg bristede også ved min første fødsel, grad 3b. Jeg fik at vide at jeg til hver en tid kunne få kejsersnit ved en evt 2 fødsel, uden problemer...
Blev så gravid igen 13 mdr efter den første fødsel, og jeg valgte at ville føde vaginal, og fik vægtscanninger i den sidste tid.. ( min første var nemlig 4500 g og 56 cm, men bristede nok mest pga hun kom ud med hovedet skævt) Det gik faktisk fint, en meget bedre fødsel end den første, fik lige et par sting og min søn var 4000 g og 55 cm...
Men forstår dig så udmærket, for man vil bare ikke det samme igennem igen, det gør så ondt at være bristet, og det er svært ikke at tænke på om det samme sker igen... En af de læger jeg snakkede med omkring det, sagde at der var en risiko på 5-8 % for at det kunne ske igen. Snak med DI jordemoder, og fortæl din bekymring og få lavet en "plan" hvis du vælger at føde vaginal igen... Jeg bad dem om at passe meget på mig, og den jordemoder jeg fødte med, holdt masser af varme klude på, og holdte igen på min søns hovede så mit understel kunne følge med, og det gik altså fint..
Men jeg kan sagens følge din bekymring, håber du finder ud af det 
Anmeld
Citér