Halløj alle.
Har lige brug for at læsse af:
Jeg er en kvinde i slutningen af trediverne, der har været sammen med den samme partner i mere end over 16 år. I starten af vores forhold blev jeg gravid på p-piller, men da vi var for unge syntes vi og lige havde mødt hinanden valgte vi en abort. Jeg var meget nedbrudt over det den gang, for en del af mig ønskede at blive mor.
De efterfølgende år tog jeg en del på i vægt, noget jeg tror formentlig har noget at gøre med den afbrudte graviditet, for før den kunne jeg stille klokken efter min mens.
Vores sexliv stagnerede noget, formentlig en kombination af størrelse, hormoner, manglende sexlyst osv. Heldigvis har jeg haft en fantastisk kæreste, der har været forstående hele vejen igennem og indrettet sig efter det, og når det skal være vi er sammen er det heldigvis fantastisk.
Mit problem er, at vi i de første 4-5 år efter aborten brugte vi beskyttelse, men ikke har gjort det siden. Mit hormonsystem har været helt smadret så har kunne gå mange måneder uden menstruation for så at have det i 6 uger. Det er selvsagt svært at planlægge graviditet ud fra dette, så desværre har det aldrig lykkedes for os. Når der endelig har været den mindste chance har jeg været gået fuldstændig i selvsving, læst side op og ned i debatter om tidlige tegn osv., har kunnet mærke dem alle, taget flere test for kun at blive skuffet i sidste ende og føle mig ufattelig dum.
Jeg har nu i en stor del af april, maj og juni igen haft en periode med menstruation uafbrudt til det niveau at jeg begyndte at blive meget træt grundet jernmangel osv. Jeg har tabt 8 kg i samme periode, så jeg håbede det rådede bod på det, men nej. Til sidste tog jeg en kur med Provera, som jeg har fået før mod kraftige blødninger. I stedet for at bruges som menstruationsfremkalder som mange PCO-piger bruger, har jeg fået det for at stoppe menstruation. Jeg havde en stor lang mens på 2 uger efter stop af disse og endelig stoppede min mens omkring 28.06.
Den 07.07 var jeg sammen med kæresten og jeg følte at min livmoderhals var noget øm i den forbindelse. Mandag den 11. havde jeg et par dråber blod på papir og det var det. Jeg synes jeg har haft murren i underlivet, ømme vorter, lidt ondt i lænden osv.
JEG ER VED AT BLIVE VANVITTG

Jeg kan slet ikke klare at tankerne nu kører igen. Der er så mange tegn og alligevel så tør jeg slet ikke overveje at tage en test (som jeg heller ikke helt kan regne ud hvornår jeg skal tage, da min mens er så uregelmæssig og jeg er novice på området). Jeg bruger hele dage på arbejdet på at læse om tegn, graviditeter osv. at jeg er ved at freake mig selv ud. Det sidste tegn jeg har bildt mig ind er at i nat hoppede min 10 årige kat op og æltede min mave, hvilket hun aldrig har gjort (jo lagt på maven, men aldrig æltet) og så kører skruen igen med hvis nu indtil jeg er ved at blive vanvittig. Hver dag siger jeg til mig selv om at slappe af, og det er lige indtil et nyt "tegn" viser sig.
Undskyld dette blev så langt, er du med i endnu, så tak! Jeg ved ikke om jeg har nogle spørgsmål, tror bare jeg har brug for at snakke med ligesindede...
Knus fra den frustrede...