Eksperthjælp: Børnetestamente om hvem børnene må ses med...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.013 visninger
1 svar
0 synes godt om
13. juli 2016

Linda Stæhr

Nu har jeg et barn fra et tidligere forhold hvor vi ikke har været gift og jeg har hele tiden haft forældremyndigheden over hende. Men har været samarbejdsvillige omkring hende. Men vi bor desværre i hvert vores land. Jeg er så blevet gift med en anden mand og har fået to børn mere. Mit spørgsmål lyder så, kan jeg lavet et børnetestamente, hvor jeg ønsker at min datter skal blive ved sin stedfar og brødre og samtidig skal have lov til at være sammen med sin biologiske far. Hvis jeg skulle gå bort?
Min datter er snart 10 år og min mand og jeg har været gift i snart 4 år.

Lindas svar

Kære mor, der er desværre ikke nogen juridisk uddannede folk her på baby.dk som kan svare på dette spørgsmål. Mit bedste råd er at opsøge en advokat der reklamerer med at lave børnetestamenter for folk. Jeg formoder at den type fagfolk, må være eksperterne på dette felt. Jeg ønsker dig og din familie alt det bedste og en rigtig god sommer.

Venlig hilsen Linda Stæhr

Familierådgiver ved Trivsel i familien.dk

Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.

Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2016

Sprit25

Et børnetestamente er kun vejledende. Derfor skal statsforvaltningen kun tage det med i overvejelse og ikke diktere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.