for et par dage siden kørte min svigermor og jeg forbi den lokale færgehavn omkring det tidspunkt at folk skulle have tjekket ind. Da vi nåede krydset ved færgeindkørslen bemærkede vi at hver gang det blev grønt så man kunne køre ind til færgen, så kørte alle andre også, så de der skulle dreje ind til færgen ikke kunne komme til det - der slap måske en eller to biler forbi ad gangen - og de var begyndt at danne en lang kø der ville spærre vejen i den anden ende, så da vi holdt forrest valgte min svigermor at holde tilbage, for som hun sagde; de havde en færge de skulle nå, men vi havde ikke nogen tidsfrist.
Der var flere af de rejsende der smilede til os og virkede taknemlige for at vi ville vise hensyn, men bilerne bag os dyttede og havde sig. På et tidspunkt blev de så sure på min svigermor at de kørte ud i den vejbane der kun var til dem der skulle dreje ind til færgen, for at køre udenom os.
Vi havde vores vinduer rullet ned på grund af varmen, og en mand råbte mig ind i hovedet at vi "for fanden skal køre når der er grønt".
Da vi endelig kørte fik vi set at der stod et par mennesker et stykke derfra, som havde holdt øje med os hele tiden, og de grinede bare.
Jeg fik så tilfældigt set på facebook, at der var nogen der svinede os til os sagde at vi var til fare for trafikken og en plage. Var det så forkert af os at vi viste hensyn? Nogle af de billister der kørte udenom os, endte vi faktisk med at ligge bag senere, for de havde ikke kunnet komme videre længere henne.
Anmeld
Citér