var det så forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
7 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2016

Anonym trådstarter

for et par dage siden kørte min svigermor og jeg forbi den lokale færgehavn omkring det tidspunkt at folk skulle have tjekket ind. Da vi nåede krydset ved færgeindkørslen bemærkede vi at hver gang det blev grønt så man kunne køre ind til færgen, så kørte alle andre også, så de der skulle dreje ind til færgen ikke kunne komme til det - der slap måske en eller to biler forbi ad gangen - og de var begyndt at danne en lang kø der ville spærre vejen i den anden ende, så da vi holdt forrest valgte min svigermor at holde tilbage, for som hun sagde; de havde en færge de skulle nå, men vi havde ikke nogen tidsfrist.

Der var flere af de rejsende der smilede til os og virkede taknemlige for at vi ville vise hensyn, men bilerne bag os dyttede og havde sig. På et tidspunkt blev de så sure på min svigermor at de kørte ud i den vejbane der kun var til dem der skulle dreje ind til færgen, for at køre udenom os.

Vi havde vores vinduer rullet ned på grund af varmen, og en mand råbte mig ind i hovedet at vi "for fanden skal køre når der er grønt". 

Da vi endelig kørte fik vi set at der stod et par mennesker et stykke derfra, som havde holdt øje med os hele tiden, og de grinede bare.

Jeg fik så tilfældigt set på facebook, at der var nogen der svinede os til os sagde at vi var til fare for trafikken og en plage. Var det så forkert af os at vi viste hensyn? Nogle af de billister der kørte udenom os, endte vi faktisk med at ligge bag senere, for de havde ikke kunnet komme videre længere henne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2016

SofiaMik

Tja altså loven siger, at man ikke må være til ulempe i trafikken og hvis i holdte for grønt, var i vel til ulempe for bagvedkørende? 

Så vidt jeg husker fra min køreundervisning, så betyder grønt lys ikke, at du må køre, men at du SKAL køre.

Anmeld Citér

13. juli 2016

Rauw

Man skal ikke være høflig i trafikken, man skal være fornuftig. Når der er grønt så køre man. 

Anmeld Citér

13. juli 2016

Kattha

Den gang jeg tog kørekort, lærte jeg at vi allesammen har ansvaret for at trafikken glider. Altså ikke blind regelfølgning, men logisk tænkning og hensyn, afhængig af situationen. Hvis jeg kunne se at det ikke nytter noget at vi allesammen bare kører, mens der dannes prop, havde jeg også gjort som jer. Og møder også dagligt folk der er fleksible og betænksomme her i den københavnske trafik 

Anmeld Citér

13. juli 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Enig med de andre. Man skal overholde de gænse færdselsregler. Kør når der er grønt, stop når der er rødt

Anmeld Citér

13. juli 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

for et par dage siden kørte min svigermor og jeg forbi den lokale færgehavn omkring det tidspunkt at folk skulle have tjekket ind. Da vi nåede krydset ved færgeindkørslen bemærkede vi at hver gang det blev grønt så man kunne køre ind til færgen, så kørte alle andre også, så de der skulle dreje ind til færgen ikke kunne komme til det - der slap måske en eller to biler forbi ad gangen - og de var begyndt at danne en lang kø der ville spærre vejen i den anden ende, så da vi holdt forrest valgte min svigermor at holde tilbage, for som hun sagde; de havde en færge de skulle nå, men vi havde ikke nogen tidsfrist.

Der var flere af de rejsende der smilede til os og virkede taknemlige for at vi ville vise hensyn, men bilerne bag os dyttede og havde sig. På et tidspunkt blev de så sure på min svigermor at de kørte ud i den vejbane der kun var til dem der skulle dreje ind til færgen, for at køre udenom os.

Vi havde vores vinduer rullet ned på grund af varmen, og en mand råbte mig ind i hovedet at vi "for fanden skal køre når der er grønt". 

Da vi endelig kørte fik vi set at der stod et par mennesker et stykke derfra, som havde holdt øje med os hele tiden, og de grinede bare.

Jeg fik så tilfældigt set på facebook, at der var nogen der svinede os til os sagde at vi var til fare for trafikken og en plage. Var det så forkert af os at vi viste hensyn? Nogle af de billister der kørte udenom os, endte vi faktisk med at ligge bag senere, for de havde ikke kunnet komme videre længere henne.

Egentligt synes jeg det er fint at man lige viser hensyn og holder for nogle der skal dreje, det gør jeg også selv ind imellem har dog aldrig gjort det ved et lyssignal.. 

Jeg tænker at det var okay hvis man lod en enkelt eller to biler køre, for så selv at fortsætte, men det lyder som om i har holdt rigtig længe og spærret trafikken, hvilket jeg egentligt godt kan forstå folk bliver sure over. 

Anmeld Citér

13. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg synes generelt at det er super vigtigt at vise god stil og hensyn i trafikken... og regler skal ikke følges blindt... men:

Trafikken fungerer fordi vi er enige om at køre når der er grønt og stoppe når der er rødt. Hvis vi begynder med individuelle vurderinger hver især, bliver det mildest talt noget rod... 

Min kæreste er det mest høflige menneske jeg kender. Han kan også finde på at holde for grønt, hvis fx en ælde dame venter på at komme over vejen... jeg skælder ham ud hver gang, for det er pisse forvirrende (og potentielt farligt) for alle andre, selvom det er hammer sødt af ham...

Anmeld Citér

13. juli 2016

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Tja altså loven siger, at man ikke må være til ulempe i trafikken og hvis i holdte for grønt, var i vel til ulempe for bagvedkørende? 

Så vidt jeg husker fra min køreundervisning, så betyder grønt lys ikke, at du må køre, men at du SKAL køre.

hun valgte at holde tilbage, fordi dem der skulle dreje ikke havde en chance når der blev ved med at komme modkørende, og deres kø var efterhånden så lang at de spærrede for os længere nede, jeg tror vi holdt der i 5 minutter ekstra.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.