Nawia skriver:
Der er jo nok rigtig mange der kan nikke genkende til de mange følelser som er forbundet med at stå at vente på en positiv eller negativ test efter 14 dage.
Det er første gang jeg er blevet insemineret, og hold nu kæft, de sidste 7 dage har været forfærdelige oppe i mit hovede. Jeg har svært ved at ligge det fra mig, selv når jeg laver andre ting. Det fylder alt for meget!
Hvad har i andre gjort, i disse 14 dage?
Ved i hvor længe otrivelle kan testes på en test?
Har i haft smerter i underlivet efter inseminering? Har det været på grund af graviditet (ægget) eller pga otrivellen?
Hvis i har nogle gode råd, til en som stadig er ny i alt der her, tager jeg dem meget gerne til mig med kyshånd
Nadia
Hej Nadia.
Jeg er ikke selv blevet insemineret, men har fået taget æg ud og lagt op. Der er også en 14 dages ventetid. Jeg kan godt huske, hvor lange dagene var og mindes også jeg havde svært ved at sove natten før. Jeg havde en masse at se til på arbejdet og det var lige hen over julen, hvilket gjorde at jeg skulle være nærværende. Når det er sagt lå det der alligevel og spøgte. Mine bryster blev større og ømme og samtidig var jeg træt. Jeg brugte en masse tid på at berolige mig selv og ikke hoppe til konklusioner, da jeg vidste, at det ville gøre det værre, hvis den ikke var hjemme. Mit bedste råd er at du finder noget, som virkelig opsluger dig, så du også kan få lidt ro, både i hjerne og krop. Fertilitetsbehandling er ingen dans på roser jo.
Jeg ved ikke, hvor længe Ovitrellen kan opspores, men vi fik meget udtrykkeligt at vide, at vi ikke måtte teste, da det kunne give falsk positiv, på grund af Ovitrellen. Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at det ikke var svært, men frygten for falsk positiv fyldte mere, hos mig.
Mit bedste råd, som er svær at følge er; HUSK, at fokusere på andre ting en fertilitetsbehandling, så det ikke opsluger dit liv og din verden. Jeg ved det er nemmere sagt end gjort, for man ved jo hvad der er forenden af regnbuen. En anden god ting, som jeg har hørt fra både folk i fertilitetsbehandling og pårørende, er at være åben omkring det. Det skaber mere forståelse og gør det nemmere for folk omkring dig/jer at navigere i det.
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men ønsker dig/jer al held og lykke.