Er det bare mig som er sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.756 visninger
12 svar
21 synes godt om
12. juli 2016

Isah92

Jeg er simpelthen så frustreret! 

Min kæreste ryger, hvilket selvfølgelig er super ærgerligt specielt nu, hvor jeg er gravid. Han har højtidligt lovet, at han nok skal stoppe og tror også gerne selv han ønsker dette. Han har valgt, at det skal ske på hans fødselsdag i slutningen af august. 

Sagen er bare den, at jeg har rigtig slem kvalme og lugten af tobaksrøg (og en masse andre ting) trigger min kvalme helt ustyrligt. Han ryger selvfølgelig kun udenfor, men han lugter simpelthen så stygt. Jeg kan til vores begges fortrydelse knapt være i rum med ham efter han har røget og slet ikke sove ved siden af ham. Jeg er begyndt at synes, at hele vores hjem lugter af røg (godt nok kun svagt, men stadig nok til, at jeg bliver dårlig). 

Jeg føler virkelig, at jeg er ved at blive skør for lugten kan vel ikke smitte af så kraftigt, at jeg kan lugte det på sofaen bare han har siddet i den? Lufter ud hele tiden - føler mig som en tosse! Og han forstår det selvfølgelig slet ikke og bliver en anelse (læs: meget) knaven over min sarthed. 

Jeg synes der er ulideligt lang tid til slutningen af august og det er lige før jeg bare får lyst til at flygte hjem til mine forældre for at blive fri for lugten. 

Har I nogle ideer til at komme af med lugten eller måske nogle gode argumenter for at få ham til at stoppe noget før? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2016

B&J

Ja du er gravid og mere sart og sige til ham han skal stoppe eller snakke om det hele tiden eller ja alt det vil kun gøre det værre det er ikke bare sådan når man skal stoppe en last det sker når man selv er klar og måske er han ikke klar når han skal det må du jo finde dig i han ryger uden for og det er da et kæmpe plus 

Anmeld Citér

12. juli 2016

klmf

Det bedste argument er vel, at hans røg går voldsomt udover hans elskede, der bærer jeres fælles barn. Hvorfor vente til slut august, når det er et problem nu. Han må på apoteket og finde tyggegummi, spray eller hvad der nu skal til! 

Anmeld Citér

12. juli 2016

L-mor

Isah92 skriver:

Jeg er simpelthen så frustreret! 

Min kæreste ryger, hvilket selvfølgelig er super ærgerligt specielt nu, hvor jeg er gravid. Han har højtidligt lovet, at han nok skal stoppe og tror også gerne selv han ønsker dette. Han har valgt, at det skal ske på hans fødselsdag i slutningen af august. 

Sagen er bare den, at jeg har rigtig slem kvalme og lugten af tobaksrøg (og en masse andre ting) trigger min kvalme helt ustyrligt. Han ryger selvfølgelig kun udenfor, men han lugter simpelthen så stygt. Jeg kan til vores begges fortrydelse knapt være i rum med ham efter han har røget og slet ikke sove ved siden af ham. Jeg er begyndt at synes, at hele vores hjem lugter af røg (godt nok kun svagt, men stadig nok til, at jeg bliver dårlig). 

Jeg føler virkelig, at jeg er ved at blive skør for lugten kan vel ikke smitte af så kraftigt, at jeg kan lugte det på sofaen bare han har siddet i den? Lufter ud hele tiden - føler mig som en tosse! Og han forstår det selvfølgelig slet ikke og bliver en anelse (læs: meget) knaven over min sarthed. 

Jeg synes der er ulideligt lang tid til slutningen af august og det er lige før jeg bare får lyst til at flygte hjem til mine forældre for at blive fri for lugten. 

Har I nogle ideer til at komme af med lugten eller måske nogle gode argumenter for at få ham til at stoppe noget før? 

Ingen gode ideer til at slippe af med lugten, ville blot sige, at jeg under min graviditet kunne lugte, hvis der blev tændt en cigaret i nabokommunen og fik det dårligt af det. Jeg led ikke af kvalme, kun lidt madlede, men jeg kunne simpelthen ikke ignorere eller tolerere det. Hvis jeg stod i den ene ende af en togperron og en i den anden ende røg, rendte jeg rundt for at finde en 'vinkel', hvor jeg kunne få en mundfuld luft uden lugt. Det generede så meget i næsen og svælget. Det var som om det rev i slimhinderne.

Du har min sympati.

Kan du ikke sige, at det var en sjov ide med at han stopper på sin fødselsdag, men at du har svært ved at overskue de næste 6 uger på denne her måde? Bed ham kvitte dem nu.

Anmeld Citér

12. juli 2016

alenemor42

Eddike i små skåle

Anmeld Citér

12. juli 2016

Bshizzle

Jeg kan osse huske at jeg i min sidste graviditet havde SÅ meget kvalme og kunne ikke fordrage den røg lugt.. 

- Selvom jeg selv var X-ryger 

Men jeg accepterede at min mand røg, for han skulle osse acceptere alle mine humør-svingninger. 

Men det var da altid noget han ryger udenfor og vaskede hænder når han kom indenfor. 

Han havde osse brugt for at være ham.. Og jeg ville intet ændre på ham. 

Syntes det lyder ekstremt at du ligefrem overvejer at flytte hjem til din Mor pga den røg lugt 

Anmeld Citér

13. juli 2016

Liv_86

Jeg er også gravid og synes ogsp røg er klamt og kan lugte det på lang afstand. 

Min kæreste ryger også, men kun udenfor og så har jeg frabedt mig at han kommer hen til mig når han har røget. 

Det acceptere han. Synes også min kæreste skal stoppe men det vil han ikke og det er jo også hans sag. 

Måske din kæreste kunne tygge noget tyggegummi eller noget frisk mynte?

Anmeld Citér

13. juli 2016

MRS.Thomsen

At sige at han stopper på sin fødselsdag er vel lidt det samme som at sige man begynder på en slankekur til den 1. Hvis man virkelig vil noget udsætter man det ikke, man starter i dag! 

Håber han tager sig sammen efter sin fødselsdag. Hvad med e-cigaretter indtil da? Har hørt at de ikke rigtig lugter så meget. Du er mere sensitiv under din graviditet, så det er vel et godt kompromis, hvis han absolut skal ryge...? 

Ang. Lugt i huset. Vores sommerhus var engang udlejet til nogle rygere, og det stank i hele hytten. Jeg kom eddike i alle vaser og skåle samt lagde appelsinskræller i vinduerne og luftede ud. Det var ret effektivt. 

Anmeld Citér

13. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Sagt med et smil - så ja, jeg synes at du lyder ret sart. Og jeg kan godt forstå hvis din kæreste bliver lidt træt af alle anklagerne omkring hans dårlige vane.

Fornuftigt at han vil stoppe og har sat sig en dato (sådan som man jo i øvrigt anbefaler folk at gøre på diverse kurser for rygestop). Måske skal du prøve af støtte positivt op om den beslutning, fortælle ham at han er sej, at det betyder meget for dig, for jeres barn, at du tror på ham... osv.

Anmeld Citér

13. juli 2016

Dorthe1986

Angående at stoppe en bestemt dato, kan vise sig at være nyttig. Jeg gjorde det da jeg holdt op og gik og sagde at den og den dag holder jeg op. Det gjorde at den dag, så havde min hjerne accepteret det og jeg kunne stoppe uden problemer og uden trang efterfølgende. Derudover skal man altså være klar til det ellers nytter det ikke noget. Og en hel anden ting det at love andre at holde op med at ryge er heller ikke et succeskriterie det er noget man skal gøre for sig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.