At tørre sig efter toiletbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.988 visninger
11 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg er anonym for min søns skyld..

Han er lige blevet seks og skal starte i skole her om lidt. Han kan stadig ikke tørre sig selv efter toiletbesøg, og virker lidt skræmt over at skulle lære det. Han var fire, før han smed bleen, og kan stadig være svær at have med i fx butikker, fordi han helst ikke vil bruge andre toiletter, end dem han kender. Alt det her med toiletter er altså lidt svært for ham. 

Jeg synes, det er rigtig svært at forklare ham, hvordan han skal tørre sig. Han falder ned af toilettet, hvis han læner sig for langt frem, og kan jo ikke bruge en skammel til fødderne - det er der ikke på skolen. Og når jeg endelig får ham til at prøve at tørre sig, så kommer han slet ikkke helt derind, hvor pøllen sidder, så papiret er helt rent bagefter.

så, hvordan gør jeres børn? Hvordan kan jeg vise ham, at han skal gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores søn er nu 5 år gammel og er ved at lære at tørre sig selv efter han har lavet stort. 

Det vi gør er at lade ham tørre og så siger vi han skal tørre sig selv så mange gange at der ikke kommer mere afføring på papiret.

Når han har gjort det tørre vi efter.

Han er ved at have følingen med hvordan han holder papiret og hvordan han skal tørre. Men han har ikke helt styr på det endnu. 

Vi lader ham tørre tisemanden når han sidder på toilettet, for at han ikke drypper på toilet og gulv og så går han ned på hug for at tørre sig bagi. 

Tid og tålmodighed skal nok gøre det for jer og lad ham prøve, kan godt være det ikke fungere fantastisk det første lange stykke tid, men det er den process han skal igennem for at lære det og for alt i verden ikke presse ham og gøre det til en dårlig oplevelse. 

Det hvordan vi gør det herhjemme 

Anmeld Citér

12. juli 2016

Anonym trådstarter

Skovrup skriver:

Vores søn er nu 5 år gammel og er ved at lære at tørre sig selv efter han har lavet stort. 

Det vi gør er at lade ham tørre og så siger vi han skal tørre sig selv så mange gange at der ikke kommer mere afføring på papiret.

Når han har gjort det tørre vi efter.

Han er ved at have følingen med hvordan han holder papiret og hvordan han skal tørre. Men han har ikke helt styr på det endnu. 

Vi lader ham tørre tisemanden når han sidder på toilettet, for at han ikke drypper på toilet og gulv og så går han ned på hug for at tørre sig bagi. 

Tid og tålmodighed skal nok gøre det for jer og lad ham prøve, kan godt være det ikke fungere fantastisk det første lange stykke tid, men det er den process han skal igennem for at lære det og for alt i verden ikke presse ham og gøre det til en dårlig oplevelse. 

Det hvordan vi gør det herhjemme 

Ok, så han sidder faktisk på hug, når han tørrer sig bagi? For det havde jeg nemlig også overvejet. 

Vi har altid taget det meget roligt med det hele, men nu er tiden lidt ved at løbe ud, og jeg kan blive helt knust ved tanken om, at det kan blive et problem for ham, når han starter på skolen. Tak fordi du tog dig tid til at svare! 

Anmeld Citér

12. juli 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Ok, så han sidder faktisk på hug, når han tørrer sig bagi? For det havde jeg nemlig også overvejet. 

Vi har altid taget det meget roligt med det hele, men nu er tiden lidt ved at løbe ud, og jeg kan blive helt knust ved tanken om, at det kan blive et problem for ham, når han starter på skolen. Tak fordi du tog dig tid til at svare! 

Ja han sidder på hig, fordi det er lettere for ham, han kan bedre komme til og styre det og så synes vi det bedre han gør det sådan. 

Velbekomme 

Anmeld Citér

12. juli 2016

Mo9ca

Jeg er anonym for min søns skyld..

Han er lige blevet seks og skal starte i skole her om lidt. Han kan stadig ikke tørre sig selv efter toiletbesøg, og virker lidt skræmt over at skulle lære det. Han var fire, før han smed bleen, og kan stadig være svær at have med i fx butikker, fordi han helst ikke vil bruge andre toiletter, end dem han kender. Alt det her med toiletter er altså lidt svært for ham. 

Jeg synes, det er rigtig svært at forklare ham, hvordan han skal tørre sig. Han falder ned af toilettet, hvis han læner sig for langt frem, og kan jo ikke bruge en skammel til fødderne - det er der ikke på skolen. Og når jeg endelig får ham til at prøve at tørre sig, så kommer han slet ikkke helt derind, hvor pøllen sidder, så papiret er helt rent bagefter.

så, hvordan gør jeres børn? Hvordan kan jeg vise ham, at han skal gøre?

Mine børn faldt også forover da de skulle til at begynde at lære at tørre sig selv bagi. Vi andre har jo benene at støtte med når vi læner os fremad. Deres kan jo ikke nå helt ned til gulvet. Mine børn har lært at hoppe ned fra toilettet og strutte lidt med numsen imens de tørrer sig. De er 9 og 10 nu og gør det stadig på den måde. Det fungerer for dem. Det kunne jo også være en idé.

Mvh. M

Anmeld Citér

12. juli 2016

B&J

Kan du ikke kontakte den lærer han skal have de plejer at være gode til at hjælpe og dem i SFO. For det er ikke alle børn det kan tørre sig selv.

vores dreng er også i træning men han gør det dog kun når vi ikke er der. Men det kom efter vi stoppede med at sige han selv skulle. det kommer med tiden når de er klar.

Anmeld Citér

12. juli 2016

Anonym trådstarter

Tak for alle input! Så har jeg lidt at forsøge mig med =)

Anmeld Citér

12. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
B&J skriver:

Kan du ikke kontakte den lærer han skal have de plejer at være gode til at hjælpe og dem i SFO. For det er ikke alle børn det kan tørre sig selv.

vores dreng er også i træning men han gør det dog kun når vi ikke er der. Men det kom efter vi stoppede med at sige han selv skulle. det kommer med tiden når de er klar.

Det er (desværre) ikke ret tit at hverken lærerne eller pædagoger har tid og mulighed for at tørre rumpen på børnene, så det skal ts nok ikke sigte efter, men det er da godt at de kan det med dit barn 

Anmeld Citér

12. juli 2016

loubri

Da jeg gik i skole i de helt små klasse 0.-2. ca. Var der "børnene toiletter". Altså mindre end alm størrelse. Er 23 nu så det er jo mange år siden, men det kan være du er heldig. For det gør det hele lidt nemmere for din søn jo. 

Jeg krydser fingre for at det lykkedes inden skole start 

Anmeld Citér

12. juli 2016

B&J

Hck skriver:

Det er (desværre) ikke ret tit at hverken lærerne eller pædagoger har tid og mulighed for at tørre rumpen på børnene, så det skal ts nok ikke sigte efter, men det er da godt at de kan det med dit barn 

Han skal først i skole efter sommerferien jeg var bare i praktik på en skole og der gjorde de det på de børn der havde det behov 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.