Hej
Jeg skriver til jer fordi jeg har nogen spørgsmål til dig
Første spørgsmål jeg er lige holdt op med at ryge gik fra 40 til ingen jeg er lige fyldt 30 år hvor meget betyder det for at blive gravid at stoppe med at ryge
Andet spørgsmål i januar 2015 blev vi tvunget til en medicinsk abort fik sat hormonspiral op 30 marts efter aborten vi vil så gerne have et barn mere tror du det kan lykkes for os lige som vores tidligere fødselslæge har sagt det nok skal lukkes igen
Hilsen den frustrerede 30 årig
Sonjas svar
Kære babynusser!
Wow, det er virkelig godt gået, at du er stoppet med at ryge. At du har stoppet med at ryge kan i den grad have betydning for at øge din mulighed for at blive gravid. Så du har taget den rigtige beslutning :-)
Jeg kan ikke rigtig læse ud fra det du skriver, hvorfor du skal "lukkes igen". Når man får fjernet en hormonspiral, kan man opnå en graviditet ligeså snart man begynder at få sin ægløsning igen. Du skriver også, at du blev tvunget til en abort, det håber jeg da ikke er sandt. Ingen skal tvinges til noget.
Jeg vil anbefale at du tale dit tidligere forløb igennem med din læge, og dit ønske om at blive gravid, og få fjernet din hormonspiral.
Vh,
Jordemoder Sonja
Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.
Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk
Anmeld
Citér