Hvordan defineres rød numse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
6 svar
5 synes godt om
10. juli 2016

Mine3drenge

Hej 

Jeg står i den situation at jeg faktisk ikke aner om min dreng har fået rød numse. Han har afføring i hver ble, for det meste bare prutter med fyld som vil kalder dem :-) han er rød helt inde ved endetarmsåbningen og en lille cm ud omkring og i "stregen" der definere balderne, er det rød numse? Jeg har smurt ham med zinksalve de sidste par dage men synes ikke det har nogen effekt, han har ikke ondt og er ikke ked af det eller noget når han bliver skiftet og vil jo ikke smøre hvis der ikke er noget at smøre for :-) 

Har han rød numse? :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Ja det har han i min optik �� Jeg bruger kun inityol ( fåes på apoteket ) det tager rødmen med det samme herhjemme

Anmeld Citér

10. juli 2016

Dorthe1986

Jeg vil anbefale en creme fra apoteket fra det mærke der hedder a derma. Selve cremen hedder nappy change cream primalba baby. Den er dejlig let at smøre ud og bare fin.

Anmeld Citér

10. juli 2016

Bb2015

Hej

Synes det lyder som en rød numse. Men godt hvis han ikke er besværet af det. Vi havde også problemer med at zinksalve ikke duede på vores søn, men har været utroligt glade for "Madsens babysalve" som vi købte på apoteket 

Anmeld Citér

10. juli 2016

Kattha

Det synes jeg ikke umiddelbart det lyder som.. min datter har også en lidt anderledes farve cirkel rundt om anusen, tror måske det er meget normalt for nogle. Og hun har også altid haft den der røde streg mellem ballerne. Rød numse er mere når der kommer små prikker/bumser, som irritation. Eller decideret rød hud (nærmest som når man brænder sig lidt selv og får rød plet) på de områder hvor afføringen kommer til at røre huden. 

Vi har brugt zinksalven i starten, men er gået over til panthenol, da vi synes det er en del bedre. Og hvis der opstår rigtig rød numse, hvor det er slemt, og er til gene og smerte for barnet, så brug inothyol..

Anmeld Citér

10. juli 2016

modesty

Mine3drenge skriver:

Hej 

Jeg står i den situation at jeg faktisk ikke aner om min dreng har fået rød numse. Han har afføring i hver ble, for det meste bare prutter med fyld som vil kalder dem :-) han er rød helt inde ved endetarmsåbningen og en lille cm ud omkring og i "stregen" der definere balderne, er det rød numse? Jeg har smurt ham med zinksalve de sidste par dage men synes ikke det har nogen effekt, han har ikke ondt og er ikke ked af det eller noget når han bliver skiftet og vil jo ikke smøre hvis der ikke er noget at smøre for :-) 

Har han rød numse? :-) 

Njaa, det er nok en "lille rød numse". 

Inotyol har også altid virket her.

Anmeld Citér

20. juli 2016

JustMe123

Ja, lyder som rød numse i mine ører.. Inotyol eller madsens salve virker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.