Tandfrembrud og refluks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.462 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2016

Mettefis

Håber, at nogen har lidt viden på området, da jeg ikke kan finde ret meget om det...

Min søn på 6 måneder begyndte pludselig for to uger siden at skrige helt vildt, når han blev lagt til lur efter amning - vride sig helt vildt og stoppe, når han kom op. Jeg har så sidenhen fundet ud af, at det er reflukslignende, da han bøvser/får sure opstød rigtig meget efter amning. Han vågner også om natten og skriger helt vildt og stopper først, når der er kommet noget op.

Jeg har læst flere steder, at tandfrembrud kan forværre refluks, og jeg tror, at der er noget på vej - og det er den eneste årsag til alt det her, der giver mening i mit hoved, da vi aldrig har haft problemer på den måde før.

Men er der nogen, der kan fortælle mig, HVORDAN frembrud forværrer/kan give refluks? Det kan jeg ikke finde nogen steder, og jeg har virkelig brug for at vide, om det "bare" er derfor...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2016

Skouboe

Mettefis skriver:

Håber, at nogen har lidt viden på området, da jeg ikke kan finde ret meget om det...

Min søn på 6 måneder begyndte pludselig for to uger siden at skrige helt vildt, når han blev lagt til lur efter amning - vride sig helt vildt og stoppe, når han kom op. Jeg har så sidenhen fundet ud af, at det er reflukslignende, da han bøvser/får sure opstød rigtig meget efter amning. Han vågner også om natten og skriger helt vildt og stopper først, når der er kommet noget op.

Jeg har læst flere steder, at tandfrembrud kan forværre refluks, og jeg tror, at der er noget på vej - og det er den eneste årsag til alt det her, der giver mening i mit hoved, da vi aldrig har haft problemer på den måde før.

Men er der nogen, der kan fortælle mig, HVORDAN frembrud forværrer/kan give refluks? Det kan jeg ikke finde nogen steder, og jeg har virkelig brug for at vide, om det "bare" er derfor...

Jeg har haft 2 børn med refluks, og har aldrig hørt om at der skulle være nogen sammenhæng.

umiddelbart tænker jeg ørerne?

Anmeld Citér

10. juli 2016

Flomse

Der er en klar sammenhæng mellem refuks og tandfrembrud, så går refluksen fuldstændig amok. Er sit barn medicineret?  Du er velkommen i facebookgruppen 'forældre med refluksbørn ' der sidder en masse meget kloge mødre på det område. Og også med fifs inden for sygehusvæsenet osv.

Anmeld Citér

10. juli 2016

MorTil3+

Vores den mindste har reflux og har aldrig lagt mærke til at det er blevet værre når han har fået tænder. De sidste 4 tænder er faktisk på vej lige nu og hans reflux er ikke værre og han får ikke medicin og har aldrig fået det, da han fik det værre af medicinen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.