Halsbrand.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

895 visninger
12 svar
2 synes godt om
9. juli 2016

Sedigfor

Godaften. 

Nogle som har et godt tips eller andet til halsbrand? Ved virkelig ikke hvorfor jeg har det, for er ikke gravid og det ved jeg med sikkerhed. 

Da jeg var gravid havde keg halsbrand hver dag som nu, fra uge 32 og frem til jeg fødte. 

Håber nogle kan hjælpe måske.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sedigfor skriver:

Godaften. 

Nogle som har et godt tips eller andet til halsbrand? Ved virkelig ikke hvorfor jeg har det, for er ikke gravid og det ved jeg med sikkerhed. 

Da jeg var gravid havde keg halsbrand hver dag som nu, fra uge 32 og frem til jeg fødte. 

Mælk hjalp rigtig meget for mig, da jeg havde halsbrand i min graviditet. Og konstant sørge for at der er en lille smule mad i maven. Og så ligge med hovedet hævet når jeg skulle sove. Det var hvad der virkede bedst (y)

Anmeld Citér

9. juli 2016

"Anarkisten"

Sedigfor skriver:

Godaften. 

Køb Galive på apoteket. Virker rigtig godt og holder mavesyren de i mavesækken så det ikke stiger op i halsen og munden. Flydende eller som tyggetbletter :-)

Anmeld Citér

9. juli 2016

Sedigfor

"Anarkisten" skriver:

Køb Galive på apoteket. Virker rigtig godt og holder mavesyren de i mavesækken så det ikke stiger op i halsen og munden. Flydende eller som tyggetbletter :-)

Må jeg prøve på Mandag når de åbner (: 

tak!

Anmeld Citér

9. juli 2016

Giraffen

Sedigfor skriver:

Godaften. 

når jeg er gravid så vågner jeg ofte ved, at jeg har fået mavesyren op i halsen og så galt i luftrøret, det er møg klamt

Det der virker bedst for mig er virkelig at passe på med at spise timerne inden sengetid

Og så kværner jeg en masse Alminox (de andre mærker har jeg prøvet og de virkede ikke for mig)

Jeg har også ofte en sofapude under hovedpuden

Så det er sådan en god cocktail af de tre ting

PS jeg har også opdaget at nogle ting fremmer halsbrænd mere end andet - Pizza har i denne graviditet været 100% udelukket, en aften jeg fik pizza til aftensmad endte min halsbrand med at få mig til at kaste op så tænk evt. meget over hvad du spiser i løbet af dagen og hvordan du reagerer på det

Anmeld Citér

9. juli 2016

Sedigfor

Giraffen skriver:

når jeg er gravid så vågner jeg ofte ved, at jeg har fået mavesyren op i halsen og så galt i luftrøret, det er møg klamt

Det der virker bedst for mig er virkelig at passe på med at spise timerne inden sengetid

Og så kværner jeg en masse Alminox (de andre mærker har jeg prøvet og de virkede ikke for mig)

Jeg har også ofte en sofapude under hovedpuden

Så det er sådan en god cocktail af de tre ting

PS jeg har også opdaget at nogle ting fremmer halsbrænd mere end andet - Pizza har i denne graviditet været 100% udelukket, en aften jeg fik pizza til aftensmad endte min halsbrand med at få mig til at kaste op så tænk evt. meget over hvad du spiser i løbet af dagen og hvordan du reagerer på det

Det er hele dagen det er galt . Eller faktisk døgnet 24 timer, vågner tit om natten med voldsom halsbrand og må næsten drikke en halv liter mælk for bare at tage toppen 

Mog det jeg spiser for tiden er næsten kun rugbrød ��. Også selvfølgelig aftensmad.

Anmeld Citér

9. juli 2016

gokkelok

Undgå fed, krydret og røget mad. Kaffe og cola. Og hæv med hævet hovedgærde  

Når det er hele døgnet, synes jeg du skal prøve med en 14 dages kur med lanzoprazol eller lign. De nedsætter produktionen af mavesyre og kan fås i håndkøb på apoteket. 

For nogen er det fint, med sådan en kur, og hvis det bliver ved må du snakke med lægen. 

Har du ondt i maven??

Anmeld Citér

10. juli 2016

Sedigfor

Må jeg prøve. Nej har slet ikke ondt.

Anmeld Citér

10. juli 2016

Giraffen

Sedigfor skriver:

Det er hele dagen det er galt . Eller faktisk døgnet 24 timer, vågner tit om natten med voldsom halsbrand og må næsten drikke en halv liter mælk for bare at tage toppen 

Mog det jeg spiser for tiden er næsten kun rugbrød ��. Også selvfølgelig aftensmad.

jeg får faktisk ret meget halsbrand af rugbrød

min værste kost en hel dag ville være rundstykker + kaffe til morgenmad, rugbrød til frokost og pizza til aften, ren mono cocktail for halsbrand

Men du kan da prøve en dag med noget helt andet kost og se om det påvirker din halsbrand

Anmeld Citér

12. juli 2016

Billemyre

Alle de gode råd, de andre er kommet med, kan jeg også hoppe med på 

Derudover har jeg også haft god virkning af at gå og nippe til et glas vand med en skrællet rå kartoffel skåret i halve, nede i.

(Jeg lider selv meget af halsbrand, uden at være gravid.)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.