Kan baby dø?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.105 visninger
9 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2016

Anonym trådstarter

Det lyder lidt dramatisk, men det var hvad jeg fik at vide. Jeg er gravid på 10 uge, og synes alt mad smager ulækkert, har virkelig ingen appetit og prøver klemme mad ned men det blir kun til en ske ris eller ligende. 

Derudover er jeg simpelthen så træt og uoplagt, dels fordi jeg er gravid men tænker også det fordi jeg ik for noget næring. Forleden sagde min mor så til mig at det ikk vare længe inden baby dør fordi jeg næsten ikke spiser? Men hvad gør jeg?? Ka det virkelig passe? Alt giver mig simpelthen kvalme for spist lidt frugt også når jeg ikke sover.  Hvad siger i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2016

ESV

Anonym skriver:

Det lyder lidt dramatisk, men det var hvad jeg fik at vide. Jeg er gravid på 10 uge, og synes alt mad smager ulækkert, har virkelig ingen appetit og prøver klemme mad ned men det blir kun til en ske ris eller ligende. 

Derudover er jeg simpelthen så træt og uoplagt, dels fordi jeg er gravid men tænker også det fordi jeg ik for noget næring. Forleden sagde min mor så til mig at det ikk vare længe inden baby dør fordi jeg næsten ikke spiser? Men hvad gør jeg?? Ka det virkelig passe? Alt giver mig simpelthen kvalme for spist lidt frugt også når jeg ikke sover.  Hvad siger i?

Baby tærer på dine depoter så den skal nok få hvad den har brug for. Hvis du bliver for dehydreret eller underærnæret kan du blive indlagt til rehydrering og ernæringfsterapi men nej baby dør altså ikke bare fordi du har det svært med mad! 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Liv_86

Nej baby dør ikke fordi du ikke spiser, den tager på dine depoter, så det er dig det går ud over. 

Jeg har det selv som dig og kaster meget op, er knyttet til et forløb på sygehuset og der har de bare sagt at det vigtigste er at få nok væske og spise det jeg kan. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Enig med de andre. Baby tager hvad den har behov for. Jeg led også meget i min graviditet og kunne ikke holde det mad inde, som jeg tvang mig selv til. jeg har da en sund og rask datter

Anmeld Citér

9. juli 2016

miniRTLL

Jeg er også enig med de andre. 

Har du prøvet at kontakte jordemodercenteret der hvor du bor, her hos os kan man i hvert fald få akupunktur mod kvalme 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Bb2015

Bare rolig - det skal du ikke være nervøs for! Men vil give et råd ift kvalmen. Hvis det er muligt for dig så prøv at få mange hyppige og meget små måltider. Bare et kvart æble, en bid chokolade el lign. Min svigerinde havde det rigtigt skidt også men det hjalp at få en masse små måltider i løbet af dagen  håber du snart får det bedre! 

Anmeld Citér

9. juli 2016

hautecouture

Det går kun udover dig selv, at du ikke spiser. Baby skal nok få den næring den har behov for - den tager det bare fra dig  Og det kan du roligt fortælle din mor, synes ærligt talt det er ret ufølsomt sagt af hende. Jeg har selv været meget plaget af kvalme og manglende appetit - fra ca uge 5 og til uge 11-12 kunne jeg ikke spise andet end ananas, jordbær, sorbet is og drikke iste  Og kastede meget op. Nu er jeg 13+1 og er stadig konstant utilpas, men har dog fået en smule appetit tilbage. Kaster stadig op jævnligt  Du kan prøve ingefær. Jeg købte en ingefærsaft pg det virkede faktisk ret ok

Håber på snarlig bedring for dig

Anmeld Citér

9. juli 2016

Rauw

Du skal være ved at dø af sult selv før at baby dør af sult. Babyen tæer jo på dig, og du skal så sørge for at spise. Men altså med min den første levede jeg af et par kiks om dagen og så lidt appelsin juice. Jeg tabte mig helt vildt. Men baby voksede som hun skulle. Der skal virkelig meget til før man rent faktisk sulter, så jeg synes ikke du skal bekymre dig for at baby dør. Det gør den ikke. Kan blive helt sur over sådanne kommentare, som om man ikke bekymre sig nok i graviditeten altså. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

Enig med alle de ovenstående svar. Og hvad bilder din mor sig egentlig ind at sige sådan noget ufølsomt vrøvl til sin gravide datter?

Tak med din lægemidler hvis du er i tvivl og bed din mor holde sine meninger for sig selv!

Anmeld Citér

9. juli 2016

Camellia

Helt enig med de andre. Jeg led også af voldsom kvalme i starten af min graviditet, kunne hverken holde væske eller mad nede, men min søn har været sund og rask under hele graviditeten og er det stadig 

men det er så ulideligt med så meget kvalme - Håber snart det slutter for dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.