Undgå karantæne hos fagforening.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

788 visninger
8 svar
55 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation, at jeg skal flytte, hvilket jeg glæder mig helt vildt til 

Skal flytte pænt langt, omkring 125 km, så bliver nød til at stoppe på mit nuværende arbejde, da det med børn ikke vil kunne fungere med at pendle så langt. Er alene.

Har ikke sagt mit job op endnu, da jeg først lige har fået at vide, at lejligheden er min 

Men kom til at tænke på, om der evt var en mulighed for at slippe for den 3 ugers karantæne man får ved selv at sige op?

Tror godt at jeg ville kunne få min chef til at sige mig op, men på hvilket grundlag skulle det så være, så det hverken går ud over ham eller mig?

Nogle der har kendskab til dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg står i den situation, at jeg skal flytte, hvilket jeg glæder mig helt vildt til 

Skal flytte pænt langt, omkring 125 km, så bliver nød til at stoppe på mit nuværende arbejde, da det med børn ikke vil kunne fungere med at pendle så langt. Er alene.

Har ikke sagt mit job op endnu, da jeg først lige har fået at vide, at lejligheden er min 

Men kom til at tænke på, om der evt var en mulighed for at slippe for den 3 ugers karantæne man får ved selv at sige op?

Tror godt at jeg ville kunne få min chef til at sige mig op, men på hvilket grundlag skulle det så være, så det hverken går ud over ham eller mig?

Jeg ville også undgå karantæne da jeg skulle stoppe på mit gamle arbejde. 

Chefen kunne ikke fyrer mig uden en grund. Og opfandt vi en grund ville jeg kunne sagsøge dem selvom jeg selvfølgelig ikke ville. 

Så vi gjorde det at vi kalde det ændringer i arbejdsfordelingen. Dvs jeg fik valget mellem at gå fra logistikstyrer til butiksassistent eller modtage en opsigelse. 

På den måde var det dem der fyrede mig men uden nogen kunne komme i klemme 

tillykke med den nye bolig :-)

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Man svindler da ikke med en fyring for at få ekstra penge i kassen, som man ikke er berettiget til? 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Man svindler da ikke med en fyring for at få ekstra penge i kassen, som man ikke er berettiget til? 

Vælger så ikke at kommentere mere på din bemærkning..

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Jeg ville også undgå karantæne da jeg skulle stoppe på mit gamle arbejde. 

Chefen kunne ikke fyrer mig uden en grund. Og opfandt vi en grund ville jeg kunne sagsøge dem selvom jeg selvfølgelig ikke ville. 

Så vi gjorde det at vi kalde det ændringer i arbejdsfordelingen. Dvs jeg fik valget mellem at gå fra logistikstyrer til butiksassistent eller modtage en opsigelse. 

På den måde var det dem der fyrede mig men uden nogen kunne komme i klemme 

tillykke med den nye bolig :-)

Tak, er også bare glad 

Okay, den må jeg lige prøve at snakke med min chef om. Tak for input 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym

Nu arbejder jeg i en kundeservice ved en a-kasse.

det er ikke din fagforening der skal behandle din ansøgning om dagpenge, men din a-kasse 

vil egentlig bare fortælle at hvis det bliver opdaget at der bliver "fusket" med dagpenge, så bliver du højst sandsynligt sigtet da det er en kriminel handling du laver.

og du vil undre dig over, hvor nemt det faktisk er at opdage snyd...

så vil bestemt ikke anbefale dig at snyde din a-kasse... Når du vælger at flytte, vælger du jo selv at opsige, og derfor er du selvforskyldt ledig.

held og lykke med din opsigelse og flytning 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Anonym

Der er kun en ting at gøre.. Finde et nyt job inden du siger dit job op. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Troldemommi

Håber godt nok du stoler 100 procent på din arbejdsgiver, det kræver kun en lille opringning fra din a-kasse før du er afsløret, det der er svindel og ikke noget andet.

Den her Socialrådgiver sidder og bliver lidt paf over din mangel på moral, du er en gemen tyveknægt.

Anmeld Citér

9. juli 2016

lineog4

Du kan jo forsøge med ærlighed og fortælle om transportproblemer og enelig forsørger - kunne læse mig til det reelt var en mulighed at det vurderes så det ikke er selvforskyldt. 

Men udover det så må man vel æde karantænen og spare op til den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.