Sertralin Antidepressiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.789 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. juli 2016

Fru Ebied

Godaften

Jeg lider af panikangst og har i 16 år tager 20 mg fontex mod det.

Jeg har haft det fantastisk og gennemlevet større kriser uden at "gå ned med flaget".

Nu er jeg gravid (uge 32+5) og er ude af Fontex med henblik på at starte på Sertralin.

Amning er nemlig "forbudt" på Fontex og det vil jeg ikke undlade.

Desværre har angsten allerede fået lidt fat i mig i min pause mellem de 2 præparater og jeg er blevet meget bekymret for at starte op igen.

Derfor kære mennesker: 

Er der nogle herinde der bruger Sertralin og stadig er i live? ��

Hvordan med bivirkninger?

Hjælper det jer?

Mvh Fru Ebied  (pylrerøven)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2016

tossen93

Jeg kom på sertralin under min gradivitet. Led både af angst og depression.

Jeg er stadig på sertralin, her 2 år efter. Jeg har det super.

For mig gjorde det en kæmpe forskel.

Jeg har en bivirkning der gør at led bliver løsere...da jeg er  i forvejen, gør det at min kæbe eksempeltvhypermobileksempeltvisg fast, og klikker i ledet når jeg tygger.  Det første er meget smertefuldt, det andet gjorde den meget i mine teenage  år også, så er vant til det.

Det er udelukkende begrund af at jeg er hypermobil at jeg døjer så meget med det.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Fru Ebied

tossen93 skriver:

Jeg kom på sertralin under min gradivitet. Led både af angst og depression.

Jeg er stadig på sertralin, her 2 år efter. Jeg har det super.

For mig gjorde det en kæmpe forskel.

Tusind tak for svar.

Havde du mange bivirkninger ved opstart? 

Hvornår på dagen tager du pillerne?

Ammede du på dem uden problemer og hvordan havde dit barn det efter fødslen?

Beklager alle spørgsmålene - har brug for dem, skal igang så de kan nå at hjælpe inden kejsersnit om 6 uger, men tør ikke ��

Anmeld Citér

9. juli 2016

tossen93

Har rettet med bivirkning ovenfor.

Jeg ammede uden problemer, og min pige har ikke mærket til det....mængderne i mælken er så små, at de ikke kan måle det.

Jeg tager dem hver aften lige inden jeg går i seng, samme tid som vitaminer... hvis jeg glemmer at tage dem en enkelt dag kan jeg mærke jeg er mere træt, glemmer jeg dem 2 dage i træk, bliver jeg svimmel og ør. Men det skal man jo også lade være med.

Husker ikke at jeg havde nogen bivirkninger i starten faktisk. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

Fru Ebied

tossen93 skriver:

Har rettet med bivirkning ovenfor.

Jeg ammede uden problemer, og min pige har ikke mærket til det....mængderne i mælken er så små, at de ikke kan måle det.

Jeg tager dem hver aften lige inden jeg går i seng, samme tid som vitaminer... hvis jeg glemmer at tage dem en enkelt dag kan jeg mærke jeg er mere træt, glemmer jeg dem 2 dage i træk, bliver jeg svimmel og ør. Men det skal man jo også lade være med.

Husker ikke at jeg havde nogen bivirkninger i starten faktisk. 

Endnu engang tak for svar

Jeg forstår dog ikke lige dette:

"eksempeltvhypermobileksempeltvisg"

Jeg har også hypermobile led, det er dog ikke noget jeg bemærker i hverdagen.

Jeg har søgt på nettet de sidste aftener og synes mange personer beskriver voldsom forværring af angsten,  selvmordstanker de aldrig har haft før, søvnløshed osv osv.

Det er nok angsten for de bivirkninger der holder mig tilbage, jeg er jo også angst for ikke at nå at blive "stabil" følelsesmæssigt inden lillesøster kommer i næste måned. 

Anmeld Citér

9. juli 2016

tossen93

Fru Ebied skriver:

Endnu engang tak for svar

Jeg forstår dog ikke lige dette:

"eksempeltvhypermobileksempeltvisg"

Jeg har også hypermobile led, det er dog ikke noget jeg bemærker i hverdagen.

Jeg har søgt på nettet de sidste aftener og synes mange personer beskriver voldsom forværring af angsten,  selvmordstanker de aldrig har haft før, søvnløshed osv osv.

Det er nok angsten for de bivirkninger der holder mig tilbage, jeg er jo også angst for ikke at nå at blive "stabil" følelsesmæssigt inden lillesøster kommer i næste måned. 

Min mobil driller.

Der skulle stå at kæben låser.

Jeg var ikke i tvivl om det var det rigtige for mig at prøve. Jeg vidste at de milde bivirkninger der kunne være ved hende (hun havde ingen) efter fødslen, ville hun ikke lide halvt så meget under som min sindstilstand på det tidspunkt.

Jeg var mere bange for hvilken slags mor jeg ville være uden, og hvordan det ville påvirke min datter (:

Husk at det typisk skrækhistorierne man får på nettet. 

Jeg ville give det en chance, og hvis du på noget tidspunkt føler at det går ned af bakke, så snak med terapeuten, eller lægen om at skifte medikament igen.

Anmeld Citér

9. juli 2016

nadjaleah

Jeg får 50mg sertralin hver dag og har det fantastisk. 

Jeg har heldigvis ingen bivirkninger ved det så håber det samme for dig.

og de virker heldigvis hurtigt ����

Anmeld Citér

9. juli 2016

Fru Ebied

nadjaleah skriver:

Jeg får 50mg sertralin hver dag og har det fantastisk. 

Jeg har heldigvis ingen bivirkninger ved det så håber det samme for dig.

og de virker heldigvis hurtigt ����

Mange tak for svar.

Hvornår på dagen tager du din pille?

Havde du heller ingen bivirkninger i starten?

Anmeld Citér

14. juli 2016

Fru Ebied

tossen93 skriver:

Min mobil driller.

Der skulle stå at kæben låser.

Jeg var ikke i tvivl om det var det rigtige for mig at prøve. Jeg vidste at de milde bivirkninger der kunne være ved hende (hun havde ingen) efter fødslen, ville hun ikke lide halvt så meget under som min sindstilstand på det tidspunkt.

Jeg var mere bange for hvilken slags mor jeg ville være uden, og hvordan det ville påvirke min datter (:

Husk at det typisk skrækhistorierne man får på nettet. 

Jeg ville give det en chance, og hvis du på noget tidspunkt føler at det går ned af bakke, så snak med terapeuten, eller lægen om at skifte medikament igen.

Godmorgen

Så kom jeg stille og roligt igang med pillerne.

De giver mig en træls mavepine, men det er til at holde ud - men jeg kan ikke sove om aftenen/natten.

Klokken er 03.00../04.00, oplevede du søvnløshed?

Mvh Fru Ebied 

Anmeld Citér

14. juli 2016

tossen93

Fru Ebied skriver:

Godmorgen

Så kom jeg stille og roligt igang med pillerne.

De giver mig en træls mavepine, men det er til at holde ud - men jeg kan ikke sove om aftenen/natten.

Klokken er 03.00../04.00, oplevede du søvnløshed?

Mvh Fru Ebied 

Håber det bare er din krop som skal vænne sig til det.

Hvilket tidspunkt tager du dem på? Morgen? Aften?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.