Anonym skriver:
Okay har seriøst brug for beroligelse..
Vi var i går inde og få lavet en misdannelsesskanning.
Under skanningen fik vi af vide at alt så normalt ud, men da hun ville tjekke tallene på skærmen viste det sig at babys hoved var for lille og lå et godt stykke udenfor den kurve som kaldes normal.
Vi skulle derfor ind til en overlæge som ville skanne igen og vi kunne evt. blive tilbudt en fostervandsprøve ud fra resultatet..
Var så nervøs, men den søde overlæge skannede og tjekkede flere gange.
Han kunne sige at hovedet var lille men lå inden for den normale kurve bare i den lave ende.
Han var derfor ikke bekymret / og der kom derfor heller ikke på tale om fostervandsprøve.
Var meget glad for hans hjælp og den måde det blev forklaret på.
Dog er jeg i dag alligevel blevet yderligere bekymret..
De vil ikke se mig til ekstra skanninger.. Så det er vel positivt 
men er da vildt urolig, hvorfor har vores baby et lille (smalt) hoved..
alle andre tal så fine ud.
hvad kan der være galt?
andre der har fået sådan en besked, og hvad betød det for jer og hvordan så er jeres baby efter fødsel??
20+2 (anden gangs gravid)
Vi fik også at vide til MD-scanning at vores baby havde et lille hoved (det lå lige under kurven), og det var den 21. december. Den 22. december var vi til ekstra scanning og den 23. december tog de fostervandsprøve, hvor de også lavede udvidet kromosomundersøgelse. Mandagen mellem jul og nytår måtte vi til Århus for at få lavet MR-scanning (vi bor i Odense), fordi overlægen ikke med sikkerhed kunne sige at hjernebroen (eller hvad det nu hedder) var der.
Alle teste og undersøgelser var helt normale. Vi fik tilbud om ekstra scanninger, hvilket vi tog imod, fordi jeg gerne ville holde øje med at babyen havde det godt, men det var en frygtelig juleaften. Heldigvis fik vi de fleste af resultaterne at vide inden nytår, så dér kunne vi i det mindste slappe lidt af.
Vores babys hoved lå hele tiden i den lave ende, og hun var også selv til den lille side (hun vejede dog 3 kg da hun kom ud, hvilket er helt fint). Overlægen sagde at jeg også selv har et lille hoved, så hun var egentlig ikke bekymret.
Nu er det efterhånden 8 uger siden at babyen kom ud, og hun har det fint og er helt perfekt, undtagen når hun skriger og er sur.
Hun vender, drejer og holder sit lille hoved fint, og hun er meget nysgerrig og opmærksom på verden.
Der er ikke noget i vejen med indholdet. 
Jeg var meget bange for at vi skulle have en abort, da vi fik at vide at der var noget galt, men i langt, langt, langt de fleste tilfælde er der intet i vejen. Jeg er sikker på, der heller ikke er noget galt med din baby.