Samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.764 visninger
10 svar
12 synes godt om
8. juli 2016

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg er gået fra hinanden, og nu prøver vi at finde ud af, hvor tit han skal have vores søn. Jeg vil gerne have statsforvaltningen med på råd, men det ønsker min eks ikke. 

Er der nogen, der har børn på 21 måneder, der kan fortælle, hvor tit deres børn ser deres far? 

De er ikke særlig tæt knyttet, da min ekskæreste mere eller mindre arbejder altid...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2016

Sedigfor

Tager i, i amtet så får han jeres barn hver anden weekend medmindre andet ønskes (: min datter er dog kun 14 mdr, men hun er hos sin far hver anden weekend fra lørdag klok 14 til Søndag klok 16:30 (:

Anmeld Citér

8. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er gået fra hinanden, og nu prøver vi at finde ud af, hvor tit han skal have vores søn. Jeg vil gerne have statsforvaltningen med på råd, men det ønsker min eks ikke. 

Er der nogen, der har børn på 21 måneder, der kan fortælle, hvor tit deres børn ser deres far? 

De er ikke særlig tæt knyttet, da min ekskæreste mere eller mindre arbejder altid...

Min søn er 11 mdr og er hos sin far mandag og torsdag fra 14:30-19:00 og hver anden weekend fra lørdag 11:30 til søndag kl 17:00

når jeres søn er 21 mdr vil SF højst sandsynligt give samvær hver anden weekend. selvom han arbejder meget så har i boet sammen med barnet i 21 mdr

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Min søn er 11 mdr og er hos sin far mandag og torsdag fra 14:30-19:00 og hver anden weekend fra lørdag 11:30 til søndag kl 17:00

når jeres søn er 21 mdr vil SF højst sandsynligt give samvær hver anden weekend. selvom han arbejder meget så har i boet sammen med barnet i 21 mdr

Hejsa. Tak for svar, men vi har aldrig boet sammen.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hejsa. Tak for svar, men vi har aldrig boet sammen.

Nåh ok. Det troede jeg. 

Så vil jeg anbefale st han kommer fast et par gange om ugen et par timer og så langsomt trapper op

Anmeld Citér

8. juli 2016

Bshizzle

Jeg fik fra min ældste søn's Far da vores søn var 1 år.

og lige siden har han været hos hans Far hver anden weekend fra Fredag til Søndag. 

Om han arbejder meget eller at i aldrig har boet sammen...

Så er han barnets Far, og derfor ret til at se barnet hver anden weekend 

Han kan kun blive en bedre Far hvis han får lov til at være sammen med barnet. 

- Derfor er det ifølge min mening vigtigt at lade Far se barnet så meget der er muligt. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg fik fra min ældste søn's Far da vores søn var 1 år.

og lige siden har han været hos hans Far hver anden weekend fra Fredag til Søndag. 

Om han arbejder meget eller at i aldrig har boet sammen...

Så er han barnets Far, og derfor ret til at se barnet hver anden weekend 

Han kan kun blive en bedre Far hvis han får lov til at være sammen med barnet. 

- Derfor er det ifølge min mening vigtigt at lade Far se barnet så meget der er muligt. 

Det er vi helt enige om. 

Min eks har foreslået at tage ham en dag hver 14. dag. Han er lidt utryg ved situationen og har derfor spurgt om jeg vil hente og aflevere min søn hos hans forældre, så de kan være der, når han har ham. Desværre bor de 200 km væk og er heller ikke særlig tæt knyttet til ham, da de sjældent ses. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Det er vi helt enige om. 

Min eks har foreslået at tage ham en dag hver 14. dag. Han er lidt utryg ved situationen og har derfor spurgt om jeg vil hente og aflevere min søn hos hans forældre, så de kan være der, når han har ham. Desværre bor de 200 km væk og er heller ikke særlig tæt knyttet til ham, da de sjældent ses. 

I min optik er én dag hver 14. Dag alt for lidt. 

Enten vil man være far eller også vil man ikke.

jeg formoder, at der er tale om en helt almindelig fornuftig voksen mand? Han må da komme på banen og se sit barn noget mere. Det skal da ikke være af pligt, men af lyst, og så er én dag hver 14. Dag meget meget lidt, når der er tale om et barn på knap 2 år.

Anmeld Citér

9. juli 2016

Pianisten

Min kæreste og jeg har hans datter på 16 måneder fast hver anden weekend. Han henter hende direkte efter arbejde om fredagen og tager hende med herhjem. Der er ingen "tidsbegrænsning" på, dvs det er ikke fast hvad tid hun skal hjem om søndagen, bare når det passer begge parter 

Anmeld Citér

10. juli 2016

Mamalou

Siden min søn var 1,5 år gammelt har han været på samvær hos faderen hver anden weekend plus en hverdag med overnatning i den modsatte uge. De to har altid været meget knyttet og faderen har været der fra starten af og vi har boet sammen. Min søn har været hos hans far mere end statsforvaltningen vil anbefale, men det har fungeret fint og min søn har altid trives med ordningen. 

Det lyder til, at I skal starte med mindre. Måske i første omgang uden overnatning, når far ikke har været mere på banen. Med hensyn til statsforvaltningen så kan I vælge at bruge deres råd som vejledning - hvis ellers far kan overtales

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.