Syg igen igen igen 8mdr og 39 i feber !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
12 svar
6 synes godt om
6. juli 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Ja min pige på 8 mdr har været noget sløv idag men stadig spist og været opmærksom  så har hun så haft ca 38 i feber hele dagen og her til aften siger den 39 og hun ville ikke spise. 

Hun var rigtig træt og jeg gav hende en panodil stik pille og lagde hende i seng men er dog blevet i tvivl om jeg skulle kontakte lægen nu er hun osse vågen igen og ligger uroligt i mine arme hun er pylret og træt men kan ikke finde helt ro. 

Hun har sammenlagt måske været rask 14 dage siden hun blev født har været indlagt 4 gange med hende på grund af hun skreg konstant første gang vi blev indlagt havde hun skreget 13 timer i streg 

Hun har lige været syg med små feber hoste snot og væske på ørene i 2 mdr hun har fået lagt dræn var ved lægen mange gange som sagde alt så fint ud og det bare var en virus 

Og ja enlig blev hun rask det varede i hele 2 en halv dag 

Og ja nu igen feber og syg og hver gang vi er ved lægen er der intet de kan gøre 

Er virkelig træt orker ikke mere sygdom føler mig virkelig magtesløs   

Er der nogle der har oplevet det samme eller kan komme med et godt råd  

Hvorfor er min baby altid syg 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2016

modesty

anna111 skriver:

Ja min pige på 8 mdr har været noget sløv idag men stadig spist og været opmærksom  så har hun så haft ca 38 i feber hele dagen og her til aften siger den 39 og hun ville ikke spise. 

Hun var rigtig træt og jeg gav hende en panodil stik pille og lagde hende i seng men er dog blevet i tvivl om jeg skulle kontakte lægen nu er hun osse vågen igen og ligger uroligt i mine arme hun er pylret og træt men kan ikke finde helt ro. 

Hun har sammenlagt måske været rask 14 dage siden hun blev født har været indlagt 4 gange med hende på grund af hun skreg konstant første gang vi blev indlagt havde hun skreget 13 timer i streg 

Hun har lige været syg med små feber hoste snot og væske på ørene i 2 mdr hun har fået lagt dræn var ved lægen mange gange som sagde alt så fint ud og det bare var en virus 

Og ja nu igen feber og syg og hver gang vi er ved lægen er der intet de kan gøre 

Er hun født med kejsersnit og/eller flaskebarn? Hvornår begyndte hun på fast føde? Har I haft problemer med hård mave/diarré?

Anmeld Citér

7. juli 2016

anna111

modesty skriver:

Er hun født med kejsersnit og/eller flaskebarn? Hvornår begyndte hun på fast føde? Har I haft problemer med hård mave/diarré?

Hun er flaske barn 

Hun blev født normalt vejede 4000g ved fødslen 

Hun var bla indlagt på grund af forstoppelse så hun blev udskylket flere gange dagligt og fik 2 breve movikol junier om dagen Plus hun har haft blærebetændelse  

Hun startede på grød da hun var 4 mdr fordi sundhedsplejerske ikke syntes hun tog  nok på så det skulle vi og vi måtte ikke give hende en pause selv om hun ikke var helt klar. 

Nu får hun kun flaske om morgnen og hun får ikke movikol mere og maven fungere fint nok 

Hun spiser helst kun majsgrød med æblemos (hjemmelavet) 

Anmeld Citér

7. juli 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Vores pige var syg faktisk konstant et halvt år. Hun var dog ikke så lille som din. Vi blev henvist til en privat praktiserende børnelæge. Sammen med det hun gjorde og zoneterapi har vi nu fået brudt den onde cirkel. Synes læge og sygehuset bare slog flammerne på bålet ned i stedet for at få slukket hele bålet. Måske det var en mulighed?

Anmeld Citér

7. juli 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
anna111 skriver:

Hun er flaske barn 

Hun var bla indlagt på grund af forstoppelse så hun blev udskylket flere gange dagligt og fik 2 breve movikol junier om dagen Plus hun har haft blærebetændelse  

Hun startede på grød da hun var 4 mdr fordi sundhedsplejerske ikke syntes hun tog  nok på så det skulle vi og vi måtte ikke give hende en pause selv om hun ikke var helt klar. 

Nu får hun kun flaske om morgnen og hun får ikke movikol mere og maven fungere fint nok 

Et svar til dette. Jeres sp bestemmer altså ikke hvornår i starter op på mad eller om i vil holde en pause. Det er jeres barn 

bed evt om en ny sp hvis i ikke har kemi. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

anna111

jjuhl skriver:

Vores pige var syg faktisk konstant et halvt år. Hun var dog ikke så lille som din. Vi blev henvist til en privat praktiserende børnelæge. Sammen med det hun gjorde og zoneterapi har vi nu fået brudt den onde cirkel. Synes læge og sygehuset bare slog flammerne på bålet ned i stedet for at få slukket hele bålet. Måske det var en mulighed?

Tak vil ringe ind til lægen idag og bede dem om at få hende tjekket ordenligt igennem eller få hende sendt videre det er synd for hende at hun aldrig er rask 

Anmeld Citér

7. juli 2016

lilledittemor

anna111 skriver:

Har hun større søskende som kan hive sygdom med hjem fra institution?

Vores nr. 2 var riiiigtig tit syg pga. storesøster var smittebærer 

Anmeld Citér

7. juli 2016

modesty

anna111 skriver:

Hun er flaske barn 

Okay, så er der noget historie med en mave som ikke altid har fungeret optimalt. Mave-tarm-flora og -funktion betyder meget for immunforsvaret. Så der ville jeg prøve at se om I kunne gøre en forskel.

Jeg ville give hende grønsagsmos i stedet for grød. Primært i hvert fald, og så grød ind imellem. Hvis det skal være grød, så prøv med hirsegrød, som er det mildeste for maven. Alternativt boghvedegrød. Her ville jeg være ligeglad med hvad hun helst spiser. Hun kommer ikke til at dø af sult - hun skal nok spise når hun er sulten.

Derudover vil jeg give hende tilskud af mælkesyrebakterier. Det er på ingen måder farligt, det er sunde bakterier som allerede findes i kroppen. Der er blevet lavet flere forsøg som viser at børn der får mælkesyrebakterier f.eks kommer sig hurtigere over maveinfektioner end børn der ikke gør.

BioGaia dråber er gode til børn under 1 år.

http://www.jordemoder.dk/dk/BioGaia-Kolik.aspx

Når hun bliver 1 år så skift til dem her:

https://www.naturoghelse.dk/shop/probiotic-panda-2-7-2616p.html

Anmeld Citér

7. juli 2016

anna111

lilledittemor skriver:

Har hun større søskende som kan hive sygdom med hjem fra institution?

Vores nr. 2 var riiiigtig tit syg pga. storesøster var smittebærer 

Ja hun har en storesøster på 2 år og 3 mdr 

Som går i dagpleje hun har nemlig osse lige været syg igen med feber 

Anmeld Citér

7. juli 2016

anna111

modesty skriver:

Okay, så er der noget historie med en mave som ikke altid har fungeret optimalt. Mave-tarm-flora og -funktion betyder meget for immunforsvaret. Så der ville jeg prøve at se om I kunne gøre en forskel.

Jeg ville give hende grønsagsmos i stedet for grød. Primært i hvert fald, og så grød ind imellem. Hvis det skal være grød, så prøv med hirsegrød, som er det mildeste for maven. Alternativt boghvedegrød. Her ville jeg være ligeglad med hvad hun helst spiser. Hun kommer ikke til at dø af sult - hun skal nok spise når hun er sulten.

Derudover vil jeg give hende tilskud af mælkesyrebakterier. Det er på ingen måder farligt, det er sunde bakterier som allerede findes i kroppen. Der er blevet lavet flere forsøg som viser at børn der får mælkesyrebakterier f.eks kommer sig hurtigere over maveinfektioner end børn der ikke gør.

BioGaia dråber er gode til børn under 1 år.

http://www.jordemoder.dk/dk/BioGaia-Kolik.aspx

Når hun bliver 1 år så skift til dem her:

https://www.naturoghelse.dk/shop/probiotic-panda-2-7-2616p.html

Okay tak Det vil jeg lige prøve at kikke på 

Jeg er osse først begyndt nu at kunne få meget lidt rugbrød i hende 

Hun vender hovedet eller kaster op når jeg give hende andet ind majsgrød med æble men jeg vil da prøve at lave grønsags mos til hende er der nogle du kan anbefale ? 

Har altid bare puttet det i grøden til min anden pige da hun var baby 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.