Ægløsningstest positiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.700 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej

Igår var vi til vores første samtale på fertilitets klinik, pga min mand havde meget nedsat sædkvalitet, vi fik dog afvide at den er blevet væsenligt bedre, hvilket jo er helt perfekt, men de vil stadig gerne hjælpe os, og vi skal derfor igang med insemination i august.

men da jeg blev scannet igår kunne lægen se at jeg ville få ægløsning inden for et par dage, og bad os derfor om at tage ægløsnings test morgen og aften de næste par dage, så vi kunne prøve om det kunne lykkes os at blive gravide selv, inden start på behandling.

men jeg er sådan i tvivl om hvornår den er positiv, håber nogen kan hjælpe mig.

de kærligste kram 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2016

Anonym

For mig at se er den der 6/7 aften. Jeg ville give den fuld knald bpde i dag og de kommende dage morgen middag og aften 

Anmeld Citér

6. juli 2016

ninibadini

Vil sige at den nederste er positiv Så det er bare at komme i gang! Held og lykke, kunne da være dejligt med en øko-baby

Anmeld Citér

6. juli 2016

Anonym trådstarter

Ihh hvor dejligt tusind tak for hjælpen. Ja det kunne være helt perfekt med en øko-baby. vi må bare igang med det samme, og så håbe på det bedste.

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Hmm jeg testet igen her til morgen og den var negativ vi hyggede to gange igår, efter jeg havde taget den positive test og igen inden vi skulle i seng. Vi snakkede så om at min mand skulle komme hjem i hans middags pause idag så vi lige kunne tage en omgang der os men han var så stresset over at skulle afsted igen så det lykkes ikke nu har jeg så lige opdaget at jeg har æg slim, og manden er først hjemme igen om 4 timer kan det ske at vi misser vores chance så. Altså tænker på hvis jeg havde positiv ægløsnings test igår til aftens, så skal vi jo nå det inden for 24 timer, og hvis jeg har ægslim nu så er det vel vigtigt at det sker så længe det står på så cellen har noget at 'gribe' fast i. Når nu min mand ikke har super sæd så kan jeg jo ikke være sikker på at dem som blev 'skudt' afsted igår hænger ved idag. Ved i hvor længe at man har ægslim er det en time eller en hel dag.

undskyld de mange spørgsmål - men er bare så forvirret og bange for at vi ikke rammer rigtigt denne gang.

Anmeld Citér

7. juli 2016

loubri

Jeg har lige haft æg slim i 5 dage. Læste en gammel tråd på min-mave.dk om at kvinder i 20'erne har ægslim i 3-5 dage. I 30'erne 2-3 dage og i 40'erne 1-2 dage. Selvfølgelig vejlederne 

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men vil da mene at hvis æg slim er startet her til morgen så har i ihverfald hele aftenen (og natten ) Til at hygge jer i. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Hmm jeg testet igen her til morgen og den var negativ vi hyggede to gange igår, efter jeg havde taget den positive test og igen inden vi skulle i seng. Vi snakkede så om at min mand skulle komme hjem i hans middags pause idag så vi lige kunne tage en omgang der os men han var så stresset over at skulle afsted igen så det lykkes ikke nu har jeg så lige opdaget at jeg har æg slim, og manden er først hjemme igen om 4 timer kan det ske at vi misser vores chance så. Altså tænker på hvis jeg havde positiv ægløsnings test igår til aftens, så skal vi jo nå det inden for 24 timer, og hvis jeg har ægslim nu så er det vel vigtigt at det sker så længe det står på så cellen har noget at 'gribe' fast i. Når nu min mand ikke har super sæd så kan jeg jo ikke være sikker på at dem som blev 'skudt' afsted igår hænger ved idag. Ved i hvor længe at man har ægslim er det en time eller en hel dag.

undskyld de mange spørgsmål - men er bare så forvirret og bange for at vi ikke rammer rigtigt denne gang.

Ro på, du stresser for meget over det.

I kan ramme 100% oveni ægløsning, hvor det stadig ikke lykkes, der er så utroligt mange faktorer, der skal gå op i en højere enhed, så prøv at geare ned og sige til dig selv, at det nok ske, når I har forsøgt så fint og lige tager en tørn i aften, hvis lysten melder sig.

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det svinger fra person til person hvor længe ægløsningsteste er positive. 

Du skal regne de ca 24 timer fra den første positive test du havde. Hormonet topper ca 24 timer inden ægløsning så den kan sagtens vise negativ morgenen efter, for hormonet topper ikke længere og kan derfor ikke slå ud som positiv på en test, men ægløsning er stadig på vej.

Jeg tester kun positiv i få timer. Tig en test kl 9 som var negativ og en kl 16 som var fuldstændig knaldende positiv og så en igen klokken 19 som var negativ. Ælteste fungerer ikke på samme måde som g teste 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det svinger fra person til person hvor længe ægløsningsteste er positive. 

Du skal regne de ca 24 timer fra den første positive test du havde. Hormonet topper ca 24 timer inden ægløsning så den kan sagtens vise negativ morgenen efter, for hormonet topper ikke længere og kan derfor ikke slå ud som positiv på en test, men ægløsning er stadig på vej.

Jeg tester kun positiv i få timer. Tig en test kl 9 som var negativ og en kl 16 som var fuldstændig knaldende positiv og så en igen klokken 19 som var negativ. Ælteste fungerer ikke på samme måde som g teste 

Rettelse, der går 24 til 36 timer inden æl så i kan saaaaagtens nå det endnu 

http://www.min-mave.dk/artikel/fertilitet/tips-til-at-blive-gravid/brug-aeglosningstest-find-aeglosningstidspunktet.html

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.