Anonym skriver:
Sikke et kaos der kommet. skulle forsætte på skolen, så får også su i sommerferien, men hvornår?
søgte su d 17, fik svar den 27 at det var en forkert ansøgning jeg havde lavet, og så var der imellemtiden gået kuks i min su (altså inde på su.dk) så måtte vente til d 1 juli med at søge, nu fik jeg endelig søgt den rigtigt. men 2-3 ugers behandlingstid? kan det virkelig passe?.. - Står ligenu uden penge til alt, mad, regninger, medicin, benzin osv.. kommuen vil ikke hjælpe, selvom jeg vil betale pengene tilbage når su'en kommer, det eneste de siger vi skal gøre er at ''tage på varmestue og spise''... det ligger over 20 km væk her fra... heldigvis har vi stadig lidt i fryseren... meeen gud hvor det træls!!. 

Ja det er pisse traels, men du boer ogsaa vaere glad for at du overhovedet kan faa SU I sommerferien(for som en anden siger, du er jo ikke aktiv), og det er jo fordi du sendte det forkerte skema, at du sidder her. Og ja det kan godt passé at det tager saa lang tid, det skal igennem systemet, og I ferier, taet paa skolestart, er der mange der skal ind I systemet.
Har du boern? For saa faar du boernepenge.
En mand? Saa man han betaler det vigtigste..
Kirker I naerheden? Der er nogle der holder spiseaftner eller andet, hvor man kan faa billig aftensmad.
Lav aftaler med familier/venner omkring at spise sammen I weekenden.
Hvor vigtig er bilen?
Regninger, ring til dem og forklar hvordan det haenger sammen.
Medicin? mangler I det, hvis I goer, maa det var en af de ting I skal have, hvis det vigtigt.
Anmeld
Citér