lidt hjælp ang privat scannings klinik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

167 visninger
2 svar
1 synes godt om
5. juli 2016

Anonym trådstarter

Det er lidt sent, men Godaften de damer alligevel.

jeg sider med et spørgsmål, som jeg ikke syntes jeg kan finde svar på, så jeg håber det er nogle her, som kan hjælpe mig.

spørgsmålet lyder således: hvis man vælger og tage på en privat klinik for at blive scanner i  uge 17, for at få kønnet af vide og få taget nogle 3d billeder af baby, bliver babyen så udsat for stråler? 

Siden at de i en tidligt graviditet kan se kønnet flere uger før tid, når almindelige scanninger på sygehusene først kan ses efter uge 20? 

så igen er spørgsmålet, udsættes baby for stråler eller hvordan, på en privat klinik?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2016

Rockertand

Anonym skriver:

jeg sider med et spørgsmål, som jeg ikke syntes jeg kan finde svar på, så jeg håber det er nogle her, som kan hjælpe mig.

spørgsmålet lyder således: hvis man vælger og tage på en privat klinik for at blive scanner i  uge 17, for at få kønnet af vide og få taget nogle 3d billeder af baby, bliver babyen så udsat for stråler? 

Siden at de i en tidligt graviditet kan se kønnet flere uger før tid, når almindelige scanninger på sygehusene først kan ses efter uge 20? 

så igen er spørgsmålet, udsættes baby for stråler eller hvordan, på en privat klinik?

Nej, det er samme teknik, det handler blot om klinikkens tilbud.

Vores hjemsygehus skanner også i 3D, og de kan gøre det helt ned i klatstørrelse, men det er bare ikke en del af tilbuddet i sygehusregi.

Så samme udstyr, men forskellige procedurer/tilbud.

Anmeld Citér

6. juli 2016

lilledittemor

Anonym skriver:

Nej overhovedet ikke 

Det offentlige vil bare ikke betale for noget så ligegyldigt som kønnet. De scanninger er kun for at sikre at baby er sund og rask.

Scanninger på privatklinikker er jo bare for hyggens skyld.

Det handler alt sammen om penge 

Desuden kan kønnet nogle gange allerede ses fra uge 13.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.