Hund nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

218 visninger
5 svar
1 synes godt om
5. juli 2016

NogL

Hej med jer. 

- jeg ville lige høre, om nogen af jer herinde har to hunde og hvordan det er/går? 

Vi har selv en chihuahua på 1 år og et par måneder og han mangler en legekammerat. Vi vil gerne have en King Charles da racen ville passe godt til os og vores chi :-) dog har vi læst at det er bedst at anskaffe sig en mere når vores han er 1,5-2 år, når vi gerne vil have to hanner sammen. 

Er der nogen der kan bekræfte at det er bedst sådan eller har en anden opfattelse? 

Jeres erfaringer modtages med kyshånd �� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

Bshizzle

NogL skriver:

Hej med jer. 

- jeg ville lige høre, om nogen af jer herinde har to hunde og hvordan det er/går? 

Vi har selv en chihuahua på 1 år og et par måneder og han mangler en legekammerat. Vi vil gerne have en King Charles da racen ville passe godt til os og vores chi :-) dog har vi læst at det er bedst at anskaffe sig en mere når vores han er 1,5-2 år, når vi gerne vil have to hanner sammen. 

Er der nogen der kan bekræfte at det er bedst sådan eller har en anden opfattelse? 

Jeres erfaringer modtages med kyshånd �� 

Vi har selv en Chi på 8 år nu.

Vi har tidligere haft en Chi mere (tæve) og det gik fint. 

Vi har osse haft en Lab (han) som den osse gik fint med. 

Ikke nok med det, så kan den fint sammen med andre hunde (bare de ik er for vilde). 

Den går meget sammen med en blandings hund (Lab + King Charles) som fungere fint 

Men.. Vores hund har engang været så uheldig at vores tidligere Lab var for vild og røg ned på bagbenet af Chi, hvor den så brækkede bagbenet 

Det var lige 22.000 kr oveni  

men det er rigtigt... En Chi har det bedst med at være i flok.. Sammen mere én mere eller hva man nu føler den den klare. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Lisbeth1985

Jeg kender ikke noget til problemstillingen med to hunde (endnu),men jeg kan klar anbefale en King Charles Chavalier - det er en skøn og blid race :-)

Anmeld Citér

5. juli 2016

NogL

Bshizzle skriver:

Vi har selv en Chi på 8 år nu.

Vi har tidligere haft en Chi mere (tæve) og det gik fint. 

Vi har osse haft en Lab (han) som den osse gik fint med. 

Ikke nok med det, så kan den fint sammen med andre hunde (bare de ik er for vilde). 

Den går meget sammen med en blandings hund (Lab + King Charles) som fungere fint 

Men.. Vores hund har engang været så uheldig at vores tidligere Lab var for vild og røg ned på bagbenet af Chi, hvor den så brækkede bagbenet 

Det var lige 22.000 kr oveni  

men det er rigtigt... En Chi har det bedst med at være i flok.. Sammen mere én mere eller hva man nu føler den den klare. 

Hvor gammel var din chihuahua inden i anskaffede jer en hund mere?  

Åh, det var godt nok uheldigt og hold da op en pris. De tjener godt de dyrlæger 

Vores hund er også rigtig glad for at tilbringe tid med andre hunde, han går fint i spænd med både store og små hunde, så længe det ikke er meget aktive og legesyge større hunde.  

Anmeld Citér

5. juli 2016

NogL

Lisbeth1985 skriver:

Jeg kender ikke noget til problemstillingen med to hunde (endnu),men jeg kan klar anbefale en King Charles Chavalier - det er en skøn og blid race :-)

Dejligt med en anbefaling 

Vi har også læst og hørt meget om netop den race og er udfra det også kommet til den konklusion at det ville være en perfekt livsven for både os og vores hund:-) 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Bshizzle

NogL skriver:

Hvor gammel var din chihuahua inden i anskaffede jer en hund mere?  

Åh, det var godt nok uheldigt og hold da op en pris. De tjener godt de dyrlæger 

Vores hund er også rigtig glad for at tilbringe tid med andre hunde, han går fint i spænd med både store og små hunde, så længe det ikke er meget aktive og legesyge større hunde.  

Nu købte vi den da den var omkring de 1,5 år.. 

Men omkring da den var 2,5 år købte vi en nr 2 hund. 

Der kom SÅ meget liv i den, og den kunne slet ikke undvær den igen.  (Desværre var den syg ) 

Men kan ikke se nogen forhindring i at anskaffe sig en nr 2 mere trods en ung alder. 

Nu har vi så kun den ene hund her, men hver gang vi får besøg af andre hunde, så farer den rundt som et lille barn igen 

Men ja, de dyrelægen ved godt hvor de skal tjene deres penge henne  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.