Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
7 svar
2 synes godt om
5. juli 2016

Mrsopsand

Hvordan gør I andre med børneopsparingen? Jeg kan læse mig frem til at man kan lave en børnekonto på vores søns cpr nummer, men på sådan en konto kan man kun indsætte 3000 kr årligt og max 36000 og vi havde da håbet at kunne spare lidt mere op til ham. Vi har selv en opsparing som indgår i vores totalkonto, men den giver ikke lige så gode renter som en børneopsparing. Hvad har I andre gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Mrsopsand skriver:

Hvordan gør I andre med børneopsparingen? Jeg kan læse mig frem til at man kan lave en børnekonto på vores søns cpr nummer, men på sådan en konto kan man kun indsætte 3000 kr årligt og max 36000 og vi havde da håbet at kunne spare lidt mere op til ham. Vi har selv en opsparing som indgår i vores totalkonto, men den giver ikke lige så gode renter som en børneopsparing. Hvad har I andre gjort? 

Vores børn har en opsparing hvor der kommer 3000 ind om året. Når vi max enden deres konfirmation så forsætter vi med at bruge deres alm junior konto som opsparing.

Meningen er at vi via denne opsparing vil bruge pengene til konfirmationen og så forsætte den til de bliver myndig og vil flytte som indskud til en lejlighed.

Anmeld Citér

5. juli 2016

Mrsopsand

hannetheis skriver:

Vores børn har en opsparing hvor der kommer 3000 ind om året. Når vi max enden deres konfirmation så forsætter vi med at bruge deres alm junior konto som opsparing.

Meningen er at vi via denne opsparing vil bruge pengene til konfirmationen og så forsætte den til de bliver myndig og vil flytte som indskud til en lejlighed.

Er en almindelig børnekonto skattefri på samme måde som en børneopsparing? 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Benjamins'mor

Mrsopsand skriver:

Mine svigerforældre har oprettet en til hver af vores børn, når børneopsparingen er fyldt kan man oprette en børnekonto (i jyske bank som mine børns er i, hedder det en Oscar konto).

Anmeld Citér

5. juli 2016

Wallflower

Jeg ved man i Nordea kan få noget der hedder en børnebørnskonto som er uden begræsning for hvor meget man må sætte ind og ret gode renter. Jeg havde en i sin tid og der var vidst bedre renter end på den almindelige børneopsparing. Det er ikke kun for bedsteforældre, vi har lavet to til vores søn. En vi forældre sætter ind på og en bedsteforældrene sætter ind på 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Annemette07

Mrsopsand skriver:

Vores har to konti. En hvor der hver måned bliver overført 250kr frem til han fylder ti, og den anden er til fødselSdagspenge og sparebøssepenge :-)

når han fylder ti stopper vi, for så at lægge til side til en evt. Konfirmation, hvis det er det han ønsker, og ellers bliver de brugt på en rejse med ham :-)

Anmeld Citér

5. juli 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Aktier/investeringspuljer

Anmeld Citér

5. juli 2016

B&J

Her hjemme laver vi en børne opsparing og en konfirmations opsparing så hvis der er overskud på den ja så får han resten oven i 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.