Eksperthjælp: Baby 7 måneder, hvordan med øjenkontakten til mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

981 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. juli 2016

Lisbeth Jess

Hej
Jeg har en søn på 7 måneder, jeg har svært ved at få øjenkontakt med, medmindre jeg nærmest står på hovede eller ligende foran ham. Men hvis jeg går 3-4 meter væk og laver lidt sjov, så er jeg meget interessant. Men slet ikke hvis jeg går tæt på.
Andre mennesker er meget mere interessant på tæt hold.
Han er en meget nysgerrig dreng, med meget krudt i numsen. Sidder aldrig stille. Det går stærkt fremad med det samme han slår øjnene op.
En sundhedsplejerske har sagt at han har meget temperament. Han brokker sig meget og meget højlydt. Men græder ikke rigtig. Kun hvis vi ikke opfylder hans ønsker om aktivere ham.
De første 3,5 måned græd han konstant, men han havde også en hævet halsmuskel og kunne ik dreje hovedet til den ene side. Han er gået ved en fysioterapeut på sygehuset, og mangler måske 1-2 cm for at kunne dreje hovedet lige langt over som på den anden side.
Ham er bestemt ikke bagud motorisk. Han er en stor stærk dreng. Da han var 6 måneder vejede han 10 kg og kan ikke huske længden. Men han er en lang dreng.
Han sover rigtig fin om dagen og natten. Om dagen bliver han hurtig træt efter 1,5-2 timer. Men der er også gang i ham.
Skal jeg være bekymret over at han ikke gider og fordybe sig i mors øjne???
Skal til Kranio Sakral i næste uge og se om det er noget der nager ham.

Lisbeths svar

Hej !

Det lyder om du har en dejlig aktiv dreng som er i fuld gang med at udforske en spændende verden. Hans start var pinefuld og han græd meget.grundet en spændt halsmuskel.

Den er næsten helt i orden nu.

Du  ville ønske I kunne sidde tæt og fordybe jer i hinanden øjne, fyldt med varme og kærlighed.

Lige der er han ikke mere, og det er helt normalt i udvikling.han er fyldt op af spændende andre ting.

Den trygge base som du hans mor/hans far har givet ham, gør han tør bevæge sig væk og udforske verden. Vel vidende , hvis han er sulten, træt, ked af det, trænger til en tør ble, et knus et smil  eller andet. Så er mor klar. du opfylder hans behov og deter så fint. han virker som en tryg harmonisk dreng i fin udvikling.

Han ved, mærker og ser du er der, og det giver ham den sikkerhed, han har brug for.

Hans vægt er fin, han sover som han skal og udvikler sig som han skal. 

Nyd ham ,måske kan  du om aftenen lige inde puttetid kan være tæt på ham, stryge ham med blide bevægelser, og opnå i ser på hinanden.

Din bekymring kan du sende væk, du gør det super godt.

Hav en god søndag.

Varme hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.