Menstruation og badeferie (barn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.047 visninger
9 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juli 2016

Anonym trådstarter

Står i den triste situation, at min datter har menstruation når vi skal på badeferie til august. Hun er lige fyldt 12 år og har haft menstruation i et halvt år nu, den er dog allerede helt regelmæssig. 

Det har været et puslespil at finde en uge vi kunne tage afsted, da børnene også både skal på ferie med deres far og deres farmor og farfar. Da jeg planlagde vores ferie tænkte jeg overhovedet ikke over hvornår hun ville få mens.

Men hvad gør jeg nu? Synes det ville være frygtelig synd for hende hvis hun ikke kan komme i poolen sammen med sin søster, men hun er jo også for lille til tamponer. Hvad har I andre gjort? Er simpelthen så ked af det på hendes vegne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg brugte altså fint tamponer som 12årig. De findes jo i mini udgave.

Anmeld Citér

2. juli 2016

klmf

Jeg voksede nærmest op i en svømmehal og brugte tamponer fra jeg var 11. Startede med de små OB-tamponer og det gik fint efter lidt tilvænning. Kunne det være en mulighed på trods af din datters alder. Ville bare være så synd for hende at gå glip af det

Anmeld Citér

2. juli 2016

klmf

Der er også Tampax Silk,  de er små og nemme at have med at gøre. 

Anmeld Citér

2. juli 2016

CDLN

Troet ikke der var alders grænse på tamponer. Mener også jeg brugte dem som 12 årig. 

Jeg tænker 100% også tamponer er løsningen. Måske øve lidt inde i skal afsted så i ikke stå med det der ned 

Anmeld Citér

2. juli 2016

Leneur

Ved at min dengang 12-årige niece var glad for at tamponer fandtes da hun var i badeland i vinterferien, så hun også kunne bade sammen med de andre. 

Anmeld Citér

2. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Melder mig i tampon-koret. Det brugte jeg også i den alder. Vis ikke din bekymring for hende, men gør det til en lille, praktisk udfordring, som der heldigvis er en løsning på. 

Anmeld Citér

2. juli 2016

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar 

Var selv voksen før jeg begyndte at bruge tamponer, derfor så jeg det slet ikke som en mulighed. Har det helt ærligt lidt svært med at der skal noget "op" i min lille pige  Men nu vil jeg ud og have fat i en pakke af de små, så må vi se om hun har lyst til at prøve dem 

Anmeld Citér

3. juli 2016

lineog4

Stod i situationen sidste år og vi eller rettere hun forsøgte med tampon men turde ikke og syntes det gjorde ondt og jeg satte grænsen ved at skulle hjælpe hende - vise ud i luften helt okay, men så var det også det. 

Ved ikke hvad vi gør i år for hun er absolut ikke frisk på at prøve igen

Anmeld Citér

3. juli 2016

Rauw

Jeg kunne ik få en tampon op før efter jeg havde haft sex selv om mange af mine veninder brugte det fra start. Synes det er rigtig synd for din datter. En af "glæderne" ved at være pige Men altså køb små tamponer. Og så sig at det er noget lort hvis hun ik kan bruge dem men at det ik er verdens undergang. Min mors kæreste var så sød at han gav billetter til lalandia badeland da vi var hjemme fra ferie så jeg også ku komme i vandet. Lortet stoppede jo selfølgelig først dagen efter vi kom hjem, tilgengæld fik jeg slikket en masse sol og havde kvalitetstid med min mor. Ih altså. Synes godt det kunne vente med at komme til man var 18- ligesom stemmeret og kørekort 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.