undersøgelse for kvinden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

717 visninger
10 svar
4 synes godt om
2. juli 2016

L24

Hej. 

Nu hvor mænd har mulighed for sædanalyse på privatklinik (mod betaling)

Hvilke muligheder har jeg som kvinde, ift at få tjekket om alt er i orden nu jeg gerne vil blive gravid? 

Uden at skulle vente 1-2 år. 

Tak for hjælpen :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2016

Debatpigen.

L24 skriver:

Hej. 

Hvilke muligheder har jeg som kvinde, ift at få tjekket om alt er i orden nu jeg gerne vil blive gravid? 

der ikke andet end at vente det år, før man kan blive udredt.

Anmeld Citér

2. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
L24 skriver:

Hej. 

Jeg har ikke selv stået i det, men jeg er da overbevist om, at du kan læse dig til det på klinikkernes hjemmesider. Der plejer at ligge meget grundigt informationsmateriale om diverse undersøgelser og muligheder. 

Anmeld Citér

2. juli 2016

Mor og meget mere

Debatpigen. skriver:

der ikke andet end at vente det år, før man kan blive udredt.

På privatklinikkerne? Så kan man vel lige så godt vælge det offentlige, men jeg tror nu ikke, du har ret. 

Anmeld Citér

2. juli 2016

Debatpigen.

Mor og meget mere skriver:

På privatklinikkerne? Så kan man vel lige så godt vælge det offentlige, men jeg tror nu ikke, du har ret. 

nej i det hele ?.. Man skal selv har forsøgt et år før man kan blive udredt for barnløshed ?.. Da det vil tage op til et år før man bliver gravid?. Er selv i behandling. Så ved det.

Anmeld Citér

2. juli 2016

Debatpigen.

Mor og meget mere skriver:

I dag påbegyndes udredning og behandling ofte efter kun 1 års forsøg - men det afhænger af parrets alder, og om der er oplagte årsager til deres ufrugtbarhed.

Hos unge, raske par er sandsynligheden for at opnå graviditet i løbet af en menstruationsperiode 20-25 %, og i løbet af 1 år bliver 80-90 %, af dem, der ønsker det, gravide..

og desuden skal man først igennem lægen for at blive henvist til ferlotwtklink. Går selv på en offentlig.

Anmeld Citér

2. juli 2016

Mor og meget mere

Debatpigen. skriver:

I dag påbegyndes udredning og behandling ofte efter kun 1 års forsøg - men det afhænger af parrets alder, og om der er oplagte årsager til deres ufrugtbarhed.

Hos unge, raske par er sandsynligheden for at opnå graviditet i løbet af en menstruationsperiode 20-25 %, og i løbet af 1 år bliver 80-90 %, af dem, der ønsker det, gravide..

og desuden skal man først igennem lægen for at blive henvist til ferlotwtklink. Går selv på en offentlig.

TS spørger til selvbetalte undersøgelser af kvinden på linje med undersøgelser af mandens sæd. Og på private fertilitettsklinikker har du selvfølgelig mulighed for at komme til uden henvisning. Se fx prislisten her:  https://www.aagaardklinik.dk/fertilitet/prisliste

Reglerne er ganske klare:  http://www.privatehospitaler.dk/patienter/hvis-du-selv-betaler/

Anmeld Citér

2. juli 2016

modesty

Hej. 

Google det.  Der er helt sikkert en masse privatklinikker/-hospitaler hvor du kan blive udredt mod betaling.

Du skal dog være opmærksom på at der er en del problemer, både konkretet og ubekendte, som ikke kan opdages via udredning. Så der er ingen garantier, heller ikke selvom udredningen ikke viser noget i vejen.

PS: På Riget kan du gratis få lavet fertilitetstjek hvor de scanner dig og måler AMH i blodet som fortæller noget om din ægreserve. Jeg tror dog ikke at de laver gennemskylning, hvilket virker lidt åndssvagt taget i betragtning af 1/3 af alle kvinders fertilitetsproblemer skyldes lukkede æggeledere. Så igen - de tjekker ikke for alt.

Anmeld Citér

3. juli 2016

Rockertand

L24 skriver:

Hej. 

Lidt nysgerrig....hvorfor vil du undersøges? Er det ikke lidt at male fanden på væggen uden grund?

Selvom du bliver undersøgt og alt bliver fundet i orden, kan der jo stadig gå 1 år inden gevinst, tror endda stress og frustrationer vil fylde betydeligt mere, hvis man ikke burde fejle noget påviseligt og går måned efter måned uden graviditet...Men der er jo altså også mulighed for at I undfanger uden problemer med det samme.

Man kan desværre ikke helgardere i denne verden, selvom kontrol er rarest.

Anmeld Citér

12. juli 2016

L24

Fordi jeg syntes at den uvished omkring hvor vidt man kan blive gravid eller ej kan være rigtig hårdt nogle gange. 

En undersøgelse kunne ligesom lette lidt på de unødvendige bekymringer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.