Gravid! Men termin hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
6 svar
1 synes godt om
1. juli 2016

Marts17

Jeg har for få timer siden testet positiv! Meget overraskende dog! Jeg stoppede med p-piller for ca. 4 uger siden, og skulle have haft mens i dag, ved dog godt det kan variere når man har været på p-piller. Men nu er det sådan at vi har brugt kondom den sidste måned, fordi vi først rigtigt ville starte om et par måneder. Den er kun glippet 1 gang for 5 dage siden, men man kan vel ikke teste positiv efter 5 dage? En anden mulighed er, at jeg kludrere rundt i p-pillerne i sidste måned, så det kan også være der. Så mit spørgsmål er egentlig, om det overhovedet kan lade sig gøre at stregen nærmest kommer med det samme kun 5 dage efter man har haft sex? Eller er jeg en del længere henne end det? 

Vi er dog stadig enormt lykkelige og skal nok få det til at passe sammen alligevel!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2016

Mo9ca

sommer1234 skriver:

Jeg har for få timer siden testet positiv! Meget overraskende dog! Jeg stoppede med p-piller for ca. 4 uger siden, og skulle have haft mens i dag, ved dog godt det kan variere når man har været på p-piller. Men nu er det sådan at vi har brugt kondom den sidste måned, fordi vi først rigtigt ville starte om et par måneder. Den er kun glippet 1 gang for 5 dage siden, men man kan vel ikke teste positiv efter 5 dage? En anden mulighed er, at jeg kludrere rundt i p-pillerne i sidste måned, så det kan også være der. Så mit spørgsmål er egentlig, om det overhovedet kan lade sig gøre at stregen nærmest kommer med det samme kun 5 dage efter man har haft sex? Eller er jeg en del længere henne end det? 

Vi er dog stadig enormt lykkelige og skal nok få det til at passe sammen alligevel!

Mit bedste bud er, at du er nogwt længere henne end du regner med. For nej, man kan umuligt teste positiv efter 5 dage. Ind til lægen med dig og få en tidlig skanning på det fødested du hører til. Stort tillykke med graviditeten.

Mvh. Monica

Anmeld Citér

1. juli 2016

Diosa85

sommer1234 skriver:

Du kan umuligt teste positiv 5 dage efter. Så mit bud er at du er betydelig længere henne og specielt når den slår så hurtigt og kraftigt ud. det er tegn på meget hcg og dermed længere henne. 

Mad jeg testede positiv for et par år siden slog den kraftigt ud på få sekunder og jeg var 10+5 uger henne og jeg var på p piller. (fik så en abort) 

så afsted til lægen med dig og bliv scannet

Anmeld Citér

2. juli 2016

Marts17

Tusind tak for svar begge to! 

Det var også min fornemmelse, men ja skulle nok bare lige have bekræftelse. Nu skal jeg så på ferie i to uger, så tålmodighed er en dyd   

Anmeld Citér

2. juli 2016

Musen91

sommer1234 skriver:

Det var også min fornemmelse, men ja skulle nok bare lige have bekræftelse. Nu skal jeg så på ferie i to uger, så tålmodighed er en dyd   

Ellers kan du bestille en privat skanning, de tager som regel ind samme dag hvis de har tid, det er dog selvbetalt men for mig ville det være det hele værd. 

Og tillykke  

Anmeld Citér

2. juli 2016

anna111

Profilbillede for anna111
sommer1234 skriver:

Du skal lige huske vis du er længere hænde ind 13 uger kan du ikke få en nf scanning 

Så det ville være meget smart at finde ud af hvor langt du er og om du så ville kunne nå det vis du ønsker at vide om dit kommende barn evt har Dawn 

Anmeld Citér

2. juli 2016

Marts17

Tak, jamen I har helt ret. Desværre er der bare, såvidt jeg ved, ingen privatklinikker i Esbjerg, skal helt til Kolding, men måske jeg skulle undersøge, om det kunne nås inden jeg tager afsted! Tak, havde slet ikke tænkt på det, på den måde! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.