Jeg græder. ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.714 visninger
24 svar
7 synes godt om
1. juli 2016

Fru Hansen

... hver gang jeg skal hakke løg

Jeg har prøvet 117 forskellige råd men det er så galt at jeg ikke kan 

være i køkkenet mens min mand hakker løg.

Han kan til gengæld næsten ikke mærke det i sine øjne.  Det er da uretfærdigt 

Er der andre der er lige så sarte som mig? har I fundet noget der kan stoppe det tuderi? Hvorfor mon det er sådsn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2016

Pianisten

HA! Jeg har netop stået og skulle hakke to løg, og blev SÅ irriteret over det, fordi jeg også altid STORtuder  Jeg læste engang at tuderiet skyldes den stærke "saft" som løget indeholder, som afgives hver gang man skærer i det - og at det er derfor at man tuder mere over friske løg, end løg der har ligget længe. Men skal ikke kunne sige om det er helt rigtigt.

Either way, så fandt jeg faktisk ud af i dag, netop fordi jeg tænkte på det med saften, at hvis jeg lader være med at hakke dem mens jeg står og stirrer direkte ned på dem, så læner jeg mig tilbage (stående, ja ), mens jeg hakker, så jeg ikke står bukket henover dem. Det hjalp faktisk! Tudede ikke nær så meget med løg nummer to, fordi jeg havde hovedet ude af "skudlinjen" Om det så faktisk var derfor, eller om det bare var fordi nr. 2 løg ikke havde særlig meget saft i sig kan jeg selvfølgelig ikke sige 

Anmeld Citér

1. juli 2016

Kay

Kontaktlinser 

Før i tiden stor turde jev hver gang... Nu er der intet eller jo hvis jeg hakker Løg uden linser  på stortudder jeg stadig

Anmeld Citér

1. juli 2016

Skouboe

Jeg er også tilhænger af kontaktlinser. Ellers har jeg hørt at en tændstik i munden med svovlet udad skulle hjælpe. 

Anmeld Citér

1. juli 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg har et par tricks du kan prøve
Du kan skylle løgene før du hakker dem eller eventuelt hakke dem under rindende koldt vand. En anden løsning er at putte dem i fryseren (alternativt køleskabet) før brug. 

Anmeld Citér

1. juli 2016

Diosa85

Fru Hansen skriver:

... hver gang jeg skal hakke løg

Jeg har prøvet 117 forskellige råd men det er så galt at jeg ikke kan 

være i køkkenet mens min mand hakker løg.

Han kan til gengæld næsten ikke mærke det i sine øjne.  Det er da uretfærdigt 

Er der andre der er lige så sarte som mig? har I fundet noget der kan stoppe det tuderi? Hvorfor mon det er sådsn

Jeg bruger en elektrisk løghakker. Netop fordi mine øjne går helt amok.  

Anmeld Citér

1. juli 2016

Bshizzle

Jeg HADER og hakke løg !!!! 

Førhen (når ingen så mig.. Well.. I får derfor en hemmelighed)  så tog jeg sønnens dykkerbriller på 

DET virker!!!! Men hold da beeeeeep hvor ser man dum ud i en køkken med dem på! 

Men ja.. Jeg er bare en af dem som skyyyyyynder mig og skære de løg ud og gerne med åben køkkendør. 

Ellers kan jeg anbefale sådan en lille løg 

Anmeld Citér

1. juli 2016

CDLN

Kay skriver:

Kontaktlinser 

Før i tiden stor turde jev hver gang... Nu er der intet eller jo hvis jeg hakker Løg uden linser  på stortudder jeg stadig

Præcis det samme her Kontaktlinser længe leve 

Anmeld Citér

1. juli 2016

CDLN

Bshizzle skriver:

Jeg HADER og hakke løg !!!! 

Førhen (når ingen så mig.. Well.. I får derfor en hemmelighed)  så tog jeg sønnens dykkerbriller på 

DET virker!!!! Men hold da beeeeeep hvor ser man dum ud i en køkken med dem på! 

Men ja.. Jeg er bare en af dem som skyyyyyynder mig og skære de løg ud og gerne med åben køkkendør. 

Ellers kan jeg anbefale sådan en lille løg 

Det gad jeg så meget godt at havde set  det har du selvfølgelig et billede af ikke 

Anmeld Citér

1. juli 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg tilslutter mig også dem der siger kontaktlinser 

uden dem stor tuder jeg - har jeg linser i mærker jeg ingenting

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.