Min søn på 6 måneder har hele sit liv haft problemer med maven, og jeg mistænker mælkeallergi. De første 3,5 måned tænkte vi blot umodne tarme, men da han pludselig begyndte at skrige et par timer efter at have fået flaske med MME, da han var omkring 3,5 måned (blev suppleret om aftenen), begyndte jeg at tænke i allergi. Jeg havde selv mælkeallergi som barn, så han er disponeret for det.
Det bliver værre og værre - og den sidste uge har han haft så meget luft i maven, at han skriger hver gang, han bliver lagt ned, fordi det trykker, og han skal bøvse MANGE gange, før det stopper. Om natten vågner han ofte et par timer efter at have spist, fordi det så skal ud den anden vej, og det gør ondt. Det startede fredag middag, hvor jeg havde spist en del mælkeprodukter om morgenen.
Han får nu intet MME i sin grød, og jeg har holdt mig fra mælkeprodukter fra og med mandag.
Er der nogen, der ved, hvor lang tid der går, før jeg bør kunne mærke forskel på ham i forhold til amningen? Altså hvor lang tid der går, før det er ude af min krop, og jeg dermed ikke videregiver det?
Det skal lige siges, at jeg i de sidste 2-2,5 måned har forsøgt alverdens ting. Har prøvet at holde mig fra mælkeprodukter før, men så er der kommet noget andet, jeg har tænkt kunne være årsag, og jeg har måske ikke haft tålmodighed til at vente længe nok i forhold til at undgå produkterne og se en virkning på ham. Har måske max undgået det en uge og ikke 100% som at undgå smør osv. Denne gang går jeg udenom ALT, for nu SKAL hans maveproblemer løses - det er forfærdeligt at se ham have så ondt som han har haft siden i fredags.
Yderligere - er der nogen, der har erfaring med MME til mælkeallergikere? Har læst lidt forskelligt om dem, og jeg har svært ved at vurdere, hvad jeg skal vælge, da jeg kan se, at nogen af dem alligevel er lavet på komælk, blot på en anden måde. Men hvis det er mælkeproteinerne, han ikke tåler, så er vi lige vidt og vil ikke risikere at give ham mere ondt i maven
På forhånd tak for svar og hjælp!