Fortid versus nutid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

519 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej. 

Min kæreste og jeg er igang med pb. I forbindelse med dette, har jeg haft behov for at få afklaring på forskellige ting omkring min fortid, da der er RIGTIG meget jeg ikke kan huske. Jeg havde derfor søgt aktindsigt, og hold da op hvor fortryder jeg det egentlig. Ikke fordi jeg bliver ked af hvad jeg læser, men mere fordi jeg slet ikke kan genkende mig selv i det skrevne, og jeg synes der mangler rigtig meget om min fremgang, især i forhold til hvad der står af dårlige ting. 

Jeg har haft en problematisk barndom. Jeg har en far med dyssocial personligsforstyrrelse og jeg har af den grund ingen kontakt til manden overhovedet og har ikke haft det i snart 5 år. Jeg var desværre meget præget og skadet af dette, så jeg endte med at blive anbragt i en plejefamilie. Jeg har haft psykologtimer og støtte/kontakt koblet på i flere år, og jeg har, hvis jeg selv skal sige det, været igennem en fuldstændig livsomvæltning - til det gode. Jeg flyttede ud som 17-årig, da aftalen med plejefamilie desværre brød sammen, og jeg blev anbragt i egen lejlighed. Det gik over al forventning, og jeg har klaret mig alene, uden den store støtte fra min støtte/kontakt person. Alligevel sidder jeg nu, 2 år efter, hvor min kæreste igennem 3 år, og jeg har lyst/overskud/kærlighed til at starte familie, med en kæmpe frygt for hvad fremtiden bringer. Jeg kan få helt ondt i maven, ved tanken om, at min fortid måske kan ødelægge det hele for os. Jeg er så meget i vildrede, og jeg er så ked af det. For jeg synes selv, at det bare går som smurt og jeg ikke har haft behov for støtte i lang tid.

Er der nogle herinde der har erfaring med noget lignende? Jeg mangler nogle gode (eller dårlige) inputs.

Undskyld for romanen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det lyder jo til at du igennem nogle år, har klaret dig rigtig fint, og uden problemer. Oveni det har du en god kæreste og i er nu måske klar til at skabe jeres egen lille familie. 

Umilbart ser jeg ingen problem for at i ik sku ku klare det.

Men jeg ville tage kontakt til egen læge og få snakker alle bekymringer igennem, også vil i nok få tilbudt extra samtaler med en sundhedsplejerske (standart) 

Held og lykke med det hele! Vh stine

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym

Jeg har en veninde der også har været meget igennem i sin barndom men en alkoholiker far og en stofmisbruger mor. 

Hun har været meget langt nede oven på alt det! 

Da hun blev gravid og fødte var kommunen inde over de første 2-3 gange (det skulle de åbenbart fordi hun havde en fortid som hun havde) og da der intet havde været med hende de sidste par år, så var der ikke behov for at kommunen var over dem, da du jo klarede det perfekt med at være forældre. 

Så jeg tror ikke du skal være bekymret! 

Det er ren rutine for kommunerne. De skal tjekke efter. :-) 

held og lykke med baby. 

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Det lyder jo til at du igennem nogle år, har klaret dig rigtig fint, og uden problemer. Oveni det har du en god kæreste og i er nu måske klar til at skabe jeres egen lille familie. 

Umilbart ser jeg ingen problem for at i ik sku ku klare det.

Men jeg ville tage kontakt til egen læge og få snakker alle bekymringer igennem, også vil i nok få tilbudt extra samtaler med en sundhedsplejerske (standart) 

Held og lykke med det hele! Vh stine

Mange tak for dit svar! Jeg synes jo også selv,at vi sagtens bør kunne klare det, men det er jo ikke sikkert at det er det samme andre tænker. Vil helt sikkert få snakket med min læge, og høre ham efter hvad han tænker og mener. 

Og endnu en gang tak!

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har en veninde der også har været meget igennem i sin barndom men en alkoholiker far og en stofmisbruger mor. 

Hun har været meget langt nede oven på alt det! 

Da hun blev gravid og fødte var kommunen inde over de første 2-3 gange (det skulle de åbenbart fordi hun havde en fortid som hun havde) og da der intet havde været med hende de sidste par år, så var der ikke behov for at kommunen var over dem, da du jo klarede det perfekt med at være forældre. 

Så jeg tror ikke du skal være bekymret! 

Det er ren rutine for kommunerne. De skal tjekke efter. :-) 

held og lykke med baby. 

Det lyder betryggende. Jeg har ikke altid haft gode erfaringer med kommunen, men hold da op hvor er jeg alligevel glad for, at de kommer og tjekker om alt er ok. Ikke mindst for barnets skyld. Håber din veninde har det godt  

Er glad for at det ikke er helt håbløst. Det giver ro i sjælen. 

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder betryggende. Jeg har ikke altid haft gode erfaringer med kommunen, men hold da op hvor er jeg alligevel glad for, at de kommer og tjekker om alt er ok. Ikke mindst for barnets skyld. Håber din veninde har det godt  

Er glad for at det ikke er helt håbløst. Det giver ro i sjælen. 

Hun har det super godt og har intet med kommunen at gøre længere :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.