Forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
10 svar
1 synes godt om
28. juni 2016

Musen91

Jeg er gravid 10+4 og er startet på jern piller i den forbindelse, jeg har taget dem i 3 dage og nu begynder forstoppelsen og sætte sine spor. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for det bliver bedre? 

Ellers er der langt igennem graviditeten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Musen91 skriver:

Jeg er gravid 10+4 og er startet på jern piller i den forbindelse, jeg har taget dem i 3 dage og nu begynder forstoppelsen og sætte sine spor. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for det bliver bedre? 

Jeg skiftede dengang (8 år siden) fra jernpiller til karuterblut som kan drikkes, og det gav ikke hård mave

Anmeld Citér

28. juni 2016

Vivienne

Musen91 skriver:

Jeg stoppede simpelthen helt med at tage dem, da jeg i forvejen altid har døjet med maven. Med pillerne oveni var det katastrofalt. 

Jeg har ikke brugt noget andet som erstatning. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

FrkC

Masser (!!!!) af væske hjalp her  Ellers svesker (juice, grød osv), blommer, abrikoser og pære kan hjælpe på det 

Anmeld Citér

28. juni 2016

karivinc

Sveske, frugt og fiber 

Anmeld Citér

28. juni 2016

alenemor42

Tag dem før sengetid det afhjælpe ofte så man ikke bliver forstoppet 

Anmeld Citér

28. juni 2016

MrFar

Prøv at skifte mærke... der er ret stor forskel på hvordan man reagerer på de forskellige...

Anmeld Citér

28. juni 2016

sne190810

AminoJern virker rigtig godt! 

Jeg fik en gratis prøvepakke af min læge i første omgang, men ellers kan de købes i Matas. De koster lidt mere end de helt almindelige gravijern osv. Men helt klart dét værd! 

Anmeld Citér

28. juni 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

2 husk tabletter hver anden dag virkede her 

Anmeld Citér

29. juni 2016

RD7

Mælkesyrebakterier kan hjælpe med at skabe balance i tarmfloraen. Ellers kan Krauterblut også anbefales  

Jeg tager aminojern, som lægen anbefalede og jeg var ret nervøs fordi jeg tidligere har haft svære forstoppelser. De første par uger jeg tog dem, kom jeg ikke så meget på wc som jeg er vant til, men jeg synes det er vendt nu. Ellers har jeg altid mælkesyrebakterier som backup. 

Desuden kan det anbefales med lidt motion for at få gang i tarmene  Jeg er begyndt at squatte for at få gang i systemet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.