Gravid/abort/GUL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. juni 2016

Lulu32

Jeg fik fjernet min hormonspiral i starten af februar.
Den 6/6 laver jeg en positiv graviditets-test.
Min sidste menstruation startede 2/5, men min cyklus nåede ikke at blive regelmæssig.
Pga. den uregelmæssige cyklus bliver jeg undersøgt hos lægen 9/6. Hun er i tvivl om hvor langt jeg er henne, så jeg bliver henvist til en scanning.
Jeg bliver scannet 13/6, hvor vi kun kan se en tom livmoder.
18/6 er jeg til tjek på sygehus pga smerter, og let blødning. Da livmoderen var tom 13/6, er lægen bange for at det er en graviditet udenfor livmoderen. Men de finder intet. Hverken i livmoderen eller udenfor.
Jeg får målt hcg som er på 179.

20/6 er hcg på 221. 21-22/6 bløder jeg ret kraftigt med klumper.

24/6 er hcg meget overraskende igen steget. Den er nu på 561.

27/6 bliver jeg scannet igen, de kan stadig ikke se noget..

Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke..

Har en herinde mon oplevet noget lignende??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2016

Babydreams

Lulu32 skriver:

Jeg fik fjernet min hormonspiral i starten af februar.
Den 6/6 laver jeg en positiv graviditets-test.
Min sidste menstruation startede 2/5, men min cyklus nåede ikke at blive regelmæssig.
Pga. den uregelmæssige cyklus bliver jeg undersøgt hos lægen 9/6. Hun er i tvivl om hvor langt jeg er henne, så jeg bliver henvist til en scanning.
Jeg bliver scannet 13/6, hvor vi kun kan se en tom livmoder.
18/6 er jeg til tjek på sygehus pga smerter, og let blødning. Da livmoderen var tom 13/6, er lægen bange for at det er en graviditet udenfor livmoderen. Men de finder intet. Hverken i livmoderen eller udenfor.
Jeg får målt hcg som er på 179.

20/6 er hcg på 221. 21-22/6 bløder jeg ret kraftigt med klumper.

24/6 er hcg meget overraskende igen steget. Den er nu på 561.

27/6 bliver jeg scannet igen, de kan stadig ikke se noget..

Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke..

Har en herinde mon oplevet noget lignende??

Dit hcg fordobler sig jo ikke som det burde at gøre hver anden dag .. 

Dit forløb minder lidt om mit tidligere, der var der tale om et vindæg ..

ved et vindæg producere man stadigvæk hcg, dog fordobler det sig ikke.. 

Eller måske er du bare en "langsom" starter, eller måske er du bare ikke så langt henne? 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Lulu32

Babydreams skriver:

Dit hcg fordobler sig jo ikke som det burde at gøre hver anden dag .. 

Dit forløb minder lidt om mit tidligere, der var der tale om et vindæg ..

ved et vindæg producere man stadigvæk hcg, dog fordobler det sig ikke.. 

Eller måske er du bare en "langsom" starter, eller måske er du bare ikke så langt henne? 

Lægerne var ikke bekymrede for det lave hcg. Det nævnte også det med en slow starter. 

Jeg var bare 100 % sikker på at jeg aborterede i sidste uge. Jeg blødte ret så kraftigt. Så jeg er egentlig stadig indstillet på at jeg ikke skal være mor igen til februar.

Jeg har læst lidt om vindæg. Hvordan var dit forløb? Øv at du måtte opleve det. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Babydreams

Lulu32 skriver:

Lægerne var ikke bekymrede for det lave hcg. Det nævnte også det med en slow starter. 

Jeg var bare 100 % sikker på at jeg aborterede i sidste uge. Jeg blødte ret så kraftigt. Så jeg er egentlig stadig indstillet på at jeg ikke skal være mor igen til februar.

Jeg har læst lidt om vindæg. Hvordan var dit forløb? Øv at du måtte opleve det. 

Jeg fik målt hcg som var lavt, men dog stigende, blødte dog ikke på noget tidspunkt .. 

Jeg havde alle graviditets symptomer, baby var bare ikke til at se..

var til en utal af blodprøver og skanninger, men min livmoder var bare et stort sort hul, uden noget foster i.. Fandt ud af d. 25 december jeg var gravid, d. 3 februar var jeg først klar til at "slippe på drømmen" om vores ønskebaby ikke ville blive til noget i denne omgang, så jeg sagde ja til et kirurgisk udskrab, blødte derefter non stop i 8 uger, fordi jeg var en af de uheldige hvor de ikke havde fået skrabt alt ud, og jeg så fik infektion i livmoderen, derefter fik jeg konstateret PCO 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Lulu32

Babydreams skriver:

Jeg fik målt hcg som var lavt, men dog stigende, blødte dog ikke på noget tidspunkt .. 

Jeg havde alle graviditets symptomer, baby var bare ikke til at se..

var til en utal af blodprøver og skanninger, men min livmoder var bare et stort sort hul, uden noget foster i.. Fandt ud af d. 25 december jeg var gravid, d. 3 februar var jeg først klar til at "slippe på drømmen" om vores ønskebaby ikke ville blive til noget i denne omgang, så jeg sagde ja til et kirurgisk udskrab, blødte derefter non stop i 8 uger, fordi jeg var en af de uheldige hvor de ikke havde fået skrabt alt ud, og jeg så fik infektion i livmoderen, derefter fik jeg konstateret PCO 

Åh, sikke en omgang. Hvor er det urimeligt. Øv altså. 

Hvordan har du det så nu? 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Babydreams

Lulu32 skriver:

Åh, sikke en omgang. Hvor er det urimeligt. Øv altså. 

Hvordan har du det så nu? 

Det var noget af en hård omgang at sluge, os fordi det var så planlagt som noget kunne være, at det ikke blev til noget var hårdt nok i sig selv, men at man så skulle kæmpe med alt det andet bagefter var ligeså hårdt ..

lægerne sagde jeg skulle prøve at spise p-piller i en måned i håb om at få styr på cyklus, pcoen skulle jeg blot holde en stabil vægt (har tabt knap 50 kg indenfor 2 år) og dette var det bedste jeg kunne gøre for at "bekæmpe" pcoen, skulle ikke tabe mig mere, blot holde det stabil .. 

Efter p-pille stop fik jeg min mens d. 2 maj den stoppede 5 dage efter, har ikke haft den siden, fordi jeg igen har testet positiv, er dog kun 6 uger henne og meget bekymret for at jeg skal igennem det samme endnu engang, denne gang stiger hcg dog heldigvis som det skal, så krydser fingre 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Lulu32

Babydreams skriver:

Det var noget af en hård omgang at sluge, os fordi det var så planlagt som noget kunne være, at det ikke blev til noget var hårdt nok i sig selv, men at man så skulle kæmpe med alt det andet bagefter var ligeså hårdt ..

lægerne sagde jeg skulle prøve at spise p-piller i en måned i håb om at få styr på cyklus, pcoen skulle jeg blot holde en stabil vægt (har tabt knap 50 kg indenfor 2 år) og dette var det bedste jeg kunne gøre for at "bekæmpe" pcoen, skulle ikke tabe mig mere, blot holde det stabil .. 

Efter p-pille stop fik jeg min mens d. 2 maj den stoppede 5 dage efter, har ikke haft den siden, fordi jeg igen har testet positiv, er dog kun 6 uger henne og meget bekymret for at jeg skal igennem det samme endnu engang, denne gang stiger hcg dog heldigvis som det skal, så krydser fingre 

Uhh tillykke tillykke �� 

Jeg kan sagtens forstå at du er bekymret nu. Får du ekstra scanninger? 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Babydreams

Lulu32 skriver:

Uhh tillykke tillykke �� 

Jeg kan sagtens forstå at du er bekymret nu. Får du ekstra scanninger? 

Ja det gør jeg, var meningen jeg skulle ha snakket med egen læge idag ang skanning, men hun var selvfølgelig syg idag, så må vente til hun kommer på højkant igen 

jeg håber at det blot er en langsom starter for jer 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Lulu32

Babydreams skriver:

Ja det gør jeg, var meningen jeg skulle ha snakket med egen læge idag ang skanning, men hun var selvfølgelig syg idag, så må vente til hun kommer på højkant igen 

jeg håber at det blot er en langsom starter for jer 

Tak, jeg siger til mig selv at der ikke bliver noget denne gang. Så kan jeg kun blive positivt overrasket. 

Ønsker dig en god graviditet ☺️

Anmeld Citér

28. juni 2016

Babydreams

Lulu32 skriver:

Tak, jeg siger til mig selv at der ikke bliver noget denne gang. Så kan jeg kun blive positivt overrasket. 

Ønsker dig en god graviditet ☺️

Det også en god forsvarsmekanisme at have - krydser dog stadigvæk fingre 

mange tak for det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.