Hej jeg har en datter på snart 4 måneder som har fået børne eksem men jeg synes bare ikke det kan være rigtig at hun bliver ved med at være rød i folderne, men hun er især rød ved ble lukningen ikke på resten af numsen mærkelig nok men kun på begge sidder af hoften der hvor bleen mødes så man kan lukke den (håber det er til at forstår) vi bruger A dermas serie som er specielt udviklet til børne eksem lægen sagde det på hendes ben var pga varmen af bleen, men det kan da ikke være rigtig hun konstant skal være rød der er vel også andre børn som har det varmt under en ble det kan da ikke være rigtig hun skal døje med det til hun er ble fri? nogen dage er det ekstremt rødt lige meget på begge sider og andre dage kan man næsten ikke se noget, jeg har skiftet mellem så mange bleer uden hjælp, hun er uden ble i mange timer om dagen så det er ikke fordi hun ikke får en masse luft. Jeg er bare lidt træls af at der ikke er nogen der kan fortælle mig hvad det er og hvorfor hun konstant er rød lige på det område, det giver jo ikke noget mening. Kan de måske godt får eksem ved ble området også. ?
Mvh en meget træt mor.
Lisbeths svar
Hej !
Det lyder som en stor plage for både hende og dig. Mon du kan tage et billede, så jeg kan se, hvordan det ser ud.Samt et billede af det der bliver kaldt børneekcem.
Du har skiftet mellem flere blemærker,uden det har hjulpet.Godt du lader hende ligge blefri.
Udover ekcem har hun andre ting der generer hende ?
Er hendes urin blevet testet hos lægen ?
Jeg tænker om hun kan have svamp.det giver rødme.og irritation. .
Jeg vil foreslå at bede om en henvisning til en hudafdeling, de fleste steder har de undervisning omkring børneekceem.
Det bedste er at være godt informeret omkring pasning og pleje af huden.
God bedring med hende.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér