Eksperthjælp: Kan jeg være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. juni 2016

Sonja Eskandari

Hej Sonja
De sidste 2 mdr har min menstruation gået 4-5 dage max over tid. Men denne måned 11. Jeg har siden 2 dage før jeg skulle have haft menstruation haft en slaks menstruationssmerte og ondt i ryggen, men ingen menses. Det føles hele tiden som om der kommer noget ud, men mere tyndt (lidt som vand), men når jeg kigger er der ingenting. Jeg har "hedeture" sveder konstant, og er begyndt at få det dårligt om aftenen. Sagen er den at jeg har taget 2 teste herhjemme, og en hos lægen hvor de alle var negative.
Jeg øsnker det bedste, men er bekymret for om min menstruation skal komme.
Min mand og jeg har de sidste par måneder haft ubeskyttet sex (afbrudt samleje).
Tror du jeg kan være gravid??
Mvh Aisha en forhåbenligt kommende mor

Sonjas svar

Kære Aisha,

Hvis du selv har taget to test, og er også blevet testet hos lægen, så tænker jeg ikke umiddelbart, at du er gravid.

Kroppen kan godt reagerer lidt og komme i hormonelubalance til tider, og når man så ønsker at blive gravid, bemærker man alt som der sker.

Det skal nok komme, men det tager tid og tålmodighed, og det bare sindssygt hårdt, når man gerne vil være gravid.

Se tiden lidt an, og kommer din menstruation stadig ikke, så tage kontakt til din egen læge.

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Vh,

Jordemoder Sonja

Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.

Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.