Eksperthjælp: Gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. juni 2016

Sonja Eskandari

?
Jeg er gået 6 dage over tid og hvis jeg er gravid vil den hedde 4+6. Jeg har ikke de vilde symptomer men føler mig skidt til pas og har lidt meget lidt smerter fra underlivet. Ved min første graviditet viste testen positiv den første jeg tog. Var nok gået 3-4 dage over tid. Nu har jeg taget 4 test den seneste i dag alle negativ. Mit spørgsmål er så kan jeg være gravid? Kan jeg denne gang have så meget mindre hormon at det ikke kan vises på en test?

Sonjas svar

Hej Kristina,

Det er svært for mig at svare på, men kan godt forstå at du er frustreret. Du må vente lidt endnu, og tage en ny test. Det kan jo være, at din ægløsning har været der senere end du regner med. 

Hcg som er graviditetshormonet kan være forskelligt fra graviditet til graviditet, og der er nogle som tester lidt senere positiv.

Held og lykke,

Vh Jordemoder Sonja

Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.

Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.