Skiftende arbejdstider når man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej piger 

Jeg arbejder på et plejecenter og har blandede vagter, aften og nat. 

Jeg har de sidste dage tænkt rigtig meget over arb. Tiderne. Kan jeg godt sige til min leder at jeg ikke ønsker at arbejde om natten under min graviditet? 

Min begrundelse er at jeg er mere træt end før og ikke føler at min krop får den hvile den har ekstra behov for nu, samt at jeg oplever søvn besvær når jeg skal prøve og sove om dagen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg arbejder på et plejecenter og har blandede vagter, aften og nat. 

Jeg har de sidste dage tænkt rigtig meget over arb. Tiderne. Kan jeg godt sige til min leder at jeg ikke ønsker at arbejde om natten under min graviditet? 

Min begrundelse er at jeg er mere træt end før og ikke føler at min krop får den hvile den har ekstra behov for nu, samt at jeg oplever søvn besvær når jeg skal prøve og sove om dagen.

Du kan da godt prøve at sige det, men tror ikke at du har krav på at det bliver lavet om. De fleste gravide føler vel ikke at de for søvn nok og kan være ekstra trætte.

Anmeld Citér

28. juni 2016

Soonmom

Men når du har nattevagter sover du vel om dagen? - Kan ikke se det skulle have noget at sige

Anmeld Citér

28. juni 2016

Victoriasmor88

Jeg tror ikke du har krav på noget. Jeg er sygeplejerske og har skiftende vagter. Jeg er gravid i uge 31 og synes alle vagtlag er hårde på hver sin måde. 

Tænker du må prøve at hvile dig så godt som du kan. Trætheden kommer du nok ikke udenom.

Anmeld Citér

28. juni 2016

lineog4

Det kan jo aldrig skade at spørge, det værste det kan ske er du får et nej 

Man er i perioder i graviditeten bare mere flad og træt og desværre er de flestes arbejde ikke indpasset sådan at man så kan tage det mere roligt i de perioder - puha hvor har jeg grædt når jeg har siddet gravidtræt og fyldt med hormoner og har arbejdet fra 7.30 til 21 i 4 dage på en uge fordi de skolehjem skulle i hus, eller elevplanerne skulle skrives, eller.... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.