Min dreng er svimmel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Mom skriver:

Hej alle sammen,

Måske nogle har prøvet det samme med deres børn, og vil dele løsningen, måske nogle bare har et godt råd

Min dreng på snart 11 år, er indimellem svimmel. Ikke så meget at han tåger rundt, men han kam godt blive helt bleg og lidt ude af kontakt.

Det har stået på over nogen måneder, ikke hver dag, men et par gange om ugen, uden noget egentligt mønster ( altså ikke altid om morgen fx). 

Hans blodtryk er fint for hans alder, og vi har netop fået svar på blodprøver som var blodprocent, nyretal, protein, blodsukker og blodblader som alle lå indenfor normal området - så det er jo godt!

Men hvad pokker kan det så være?

Væske og mad indtager han rigtig pænt af i løbet af en dag, så jeg tror ikke det kan være det.

Kan være en form for stress?

Nu sammenligner jeg med min egen søn som er hjertesyg.

Men han bliver ofte også svimmel klamt svedende og blålig i huden. Dette sker når hans hjerte får stress arbejder for hurtigt.

Håber slf for din søn at det ikke er det som gør han føler sig svimmel. Men syntes i skulle høre vores erfaringer med et svimmel barn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2016

Mom

Profilbillede for Mom
hannetheis skriver:

Nu sammenligner jeg med min egen søn som er hjertesyg.

Men han bliver ofte også svimmel klamt svedende og blålig i huden. Dette sker når hans hjerte får stress arbejder for hurtigt.

Håber slf for din søn at det ikke er det som gør han føler sig svimmel. Men syntes i skulle høre vores erfaringer med et svimmel barn.

Hvordan fandt I ud af, at han er hjertesyg?

Anmeld Citér

28. juni 2016

ønskebørn74

Mom skriver:

Hej alle sammen,

Måske nogle har prøvet det samme med deres børn, og vil dele løsningen, måske nogle bare har et godt råd

Min dreng på snart 11 år, er indimellem svimmel. Ikke så meget at han tåger rundt, men han kam godt blive helt bleg og lidt ude af kontakt.

Det har stået på over nogen måneder, ikke hver dag, men et par gange om ugen, uden noget egentligt mønster ( altså ikke altid om morgen fx). 

Hans blodtryk er fint for hans alder, og vi har netop fået svar på blodprøver som var blodprocent, nyretal, protein, blodsukker og blodblader som alle lå indenfor normal området - så det er jo godt!

Men hvad pokker kan det så være?

Væske og mad indtager han rigtig pænt af i løbet af en dag, så jeg tror ikke det kan være det.

Kan være en form for stress?

Har han haft mellemørsbetændelse som mindre?

Anmeld Citér

28. juni 2016

Mom

Profilbillede for Mom
ønskebørn74 skriver:

Har han haft mellemørsbetændelse som mindre?

Nej, vores søn har aldrig haft mellemøresbetændelse. Hvorfor?

Anmeld Citér

28. juni 2016

karivinc

Bliver han svimmel når han rejser sig?

Anmeld Citér

28. juni 2016

Mom

Profilbillede for Mom
karivinc skriver:

Bliver han svimmel når han rejser sig?

Nej. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Mom skriver:

Hvordan fandt I ud af, at han er hjertesyg?

Han var 2 dage gammel da lægerne opdagede det fordi han virkede fraværende og forpustet i modsætning til normale børn. 

Han skal efter sommer have en anden slags pacemaker som lægerne håber kan aflaste hans hjerte bedre når det er stresset end den han har nu.

Man kan altid få en scanning af hjertet hvis lægerne finder mistanke om at det kan have et sammenhæng

Anmeld Citér

28. juni 2016

Pianisten

Jeg nåede også at opleve det 4-5 gange i løbet af de helt tidlige teenageår. Fik meget voldsomme svimmelture, og ind i mellem var det så slemt at jeg besvimede. 

Men lægen sagde det var helt normalt, og ikke var noget man skulle være bekymret for, da det bare var typiske "teenagetegn". Ved ikke om han havde ret, men jeg er i hvert fald også sund og rask i dag, og jeg er 25

Anmeld Citér

28. juni 2016

Muffinmus

Er han frifundet for epilepsi?? 

Kender til børn der har reageret sådan, der havde epilepsi, og tænker det nogle gange overses fordi de symptomer ikke nødvendigvis lige passer ind i det generelle billede af epilepsi.

Det kan, som andre siger også være mange andre ting.

Anmeld Citér

28. juni 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Viwisa skriver:

Er han frifundet for epilepsi?? 

Kender til børn der har reageret sådan, der havde epilepsi, og tænker det nogle gange overses fordi de symptomer ikke nødvendigvis lige passer ind i det generelle billede af epilepsi.

Det kan, som andre siger også være mange andre ting.

Tror slet ikke at lægen har tænkt de tanker... Hvordan undersøger man for dette?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.