30+6 Menslignende smerter og kraftige plukkeveer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

245 visninger
9 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg er førstegangs gravid 30+6

Jeg har siden igår aftes haft menstruations lignende smerter (har haft det før hvor det kun har varet i højst nogle få timer) Jeg lagde mig til at sove og tænkte at det nok var væk når jeg vågnede igen, men jeg vågnede kl 6 ved at have en plukve der gjorde lidt ondt og menstruationsmerterne er her endnu, jeg prøver at glemme det ved at gå og tulle rundt ved at lave diverse småting som at rydde op hist og her og gøre lillemandens ting klar til han kommer. Men jeg bliver hele tiden afbrudt af den trælse ''smerte''/irritation.

Er der nogen der har et bud på hvad det kan skyldes? Jeg er da forhåbentlig ikke ved at have ''de første startende veer''?

Kan det være kraftige plukkeveer?

Eller kan det være modningsveer så tidligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2016

Bb2015

Jeg fødte godt nok ved planlagt kejsersnit og kan derfor ikke fortælle om det menstruationslignende kan hænge sammen med veer, men jeg kan fortælle at jeg også deromkring havde vildt mange og til tider ret ømme plukkeveer, så det kan være ret normalt. Hvis jeg var dig ville jeg give fg et kald eller din jordemoder måske. De tager dig helt sikkert seriøst hvis du er usikker på noget 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Anonym trådstarter

Michfich skriver:

Jeg fødte godt nok ved planlagt kejsersnit og kan derfor ikke fortælle om det menstruationslignende kan hænge sammen med veer, men jeg kan fortælle at jeg også deromkring havde vildt mange og til tider ret ømme plukkeveer, så det kan være ret normalt. Hvis jeg var dig ville jeg give fg et kald eller din jordemoder måske. De tager dig helt sikkert seriøst hvis du er usikker på noget 

Okay tusind tak, hvis det ikke forsvinder inden for den næste times tid, så ringer jeg derind og hører hvad de evt mener det kan være

Og hvor ømme plukkeveer? Min var en direkte skarp smerte hen over maven (hvilket jeg ikke lige havde prøvet før) Jeg har haft nogle stykker siden den første der vækkede mig.

Anmeld Citér

28. juni 2016

Bb2015

Anonym skriver:

Okay tusind tak, hvis det ikke forsvinder inden for den næste times tid, så ringer jeg derind og hører hvad de evt mener det kan være

Og hvor ømme plukkeveer? Min var en direkte skarp smerte hen over maven (hvilket jeg ikke lige havde prøvet før) Jeg har haft nogle stykker siden den første der vækkede mig.

Hmm.. Jamen det er ved at være længe siden nu, så husker bare at jeg nogle gange var nødt til at lægge eller sætte mig eller tage en pause hvis jeg var ude at gå. Huske godt det kunne "skyde" hen over underlivet. Men det lyder til at være lidt voldsomt hos dig og synes det er en god idé at snakke med dem, også bare for at få ro i sindet  

Anmeld Citér

28. juni 2016

Diosa85

Ville nok einge til Fg eller jm for en sikkerheds skyld. Plukveer må mærkes men de må ikke gøre direkte ondt. 

Det kan være tegn på svangerskabsforgiftning eller blærebetændelse nogen gange. Så ring hellere og bliv tjekket.

Anmeld Citér

28. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ville også ringe til FG.

Anmeld Citér

28. juni 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

Jeg er førstegangs gravid 30+6

Jeg har siden igår aftes haft menstruations lignende smerter (har haft det før hvor det kun har varet i højst nogle få timer) Jeg lagde mig til at sove og tænkte at det nok var væk når jeg vågnede igen, men jeg vågnede kl 6 ved at have en plukve der gjorde lidt ondt og menstruationsmerterne er her endnu, jeg prøver at glemme det ved at gå og tulle rundt ved at lave diverse småting som at rydde op hist og her og gøre lillemandens ting klar til han kommer. Men jeg bliver hele tiden afbrudt af den trælse ''smerte''/irritation.

Er der nogen der har et bud på hvad det kan skyldes? Jeg er da forhåbentlig ikke ved at have ''de første startende veer''?

Kan det være kraftige plukkeveer?

Eller kan det være modningsveer så tidligt?

Vil råde dig til sy kontakte fødegangen. Min venindd gik spdan i flere dage, ig fødte i uge 30. Hellere være på den sikre side 

Anmeld Citér

28. juni 2016

MissTas

Michfich skriver:

Ville kontakte fødegangen og hører .. Måske du har en blærebetændelse der driller ?? Gir ofte mens lign smerter og plukveer 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen, jeg ringede til fødegangen og de bad mig komme så hurtig som muligt.

Det er simpelthen pga blærebetændelse at jeg har det sådan, så det var godt jeg fik ringet 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Tak for svar allesammen, jeg ringede til fødegangen og de bad mig komme så hurtig som muligt.

Det er simpelthen pga blærebetændelse at jeg har det sådan, så det var godt jeg fik ringet 

Godt du kom afsted og blev undersøgt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.