Positiv hjemmetest - negativ ved lægen erfaring ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.951 visninger
17 svar
3 synes godt om
27. juni 2016

Smil27

Hejsa jeg er idag på dag 30 i min cyklus (den er normalt 27 dage lang) ingen tegn på menstruation fik svag positiv ved dag 28 og er blevet mere og mere positiv de sidste dage, jeg var ved lægen idag og hun sagde min test var negativ, hun vil teste igen om en uge, testen jeg har vedlagt billede af er fra imorges positiv inden for tid, hvad er jeres erfaringer? Jeg føler selv alt håb er ude, der er ingen spor af mens, men det eneste symptom jeg har er meget ømme bryster. Min kæreste og jeg krydser stadig finger og håber 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Den test du har lagt ind er i hvert fald positiv. Var lægens negativ?

Anmeld Citér

27. juni 2016

Smil27

Meyer skriver:

Den test du har lagt ind er i hvert fald positiv. Var lægens negativ?

Ja den var negativ - og der efter sagde hun at jeg skulle komme igen om en uge, den test jeg har lagt op er fra imorges og jeg fik taget ved lægen i eftermiddags 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Tillykke du er gravid! Lægen bruger de samme test som kan købes i butikkerne, derfor er der normalt ingen grund til at teste ved lægen, slet ikke når den er så flot positiv. Formentlig har HCG bare ikke været så koncentreret i din urin om eftermiddagen. 

(selvfølgelig hvis stregen er kommet inden for tid)

Anmeld Citér

27. juni 2016

Mo9ca

Smil27 skriver:

Hejsa jeg er idag på dag 30 i min cyklus (den er normalt 27 dage lang) ingen tegn på menstruation fik svag positiv ved dag 28 og er blevet mere og mere positiv de sidste dage, jeg var ved lægen idag og hun sagde min test var negativ, hun vil teste igen om en uge, testen jeg har vedlagt billede af er fra imorges positiv inden for tid, hvad er jeres erfaringer? Jeg føler selv alt håb er ude, der er ingen spor af mens, men det eneste symptom jeg har er meget ømme bryster. Min kæreste og jeg krydser stadig finger og håber 

Det er fordi lægens test er mindre følsom overfor hCG. Jeg gik til læge 5 dage efter jeg testede positiv derhjemme. Min egen var bragende positiv og lægens var noget mindre positiv selvom der var 5 dage i mellem dem.

Din er i hvert fald fint positiv. Så regn med at du er gravid. Tillykke med det.

Mvh. M

Anmeld Citér

27. juni 2016

Smil27

Astoria skriver:

Tillykke du er gravid! Lægen bruger de samme test som kan købes i butikkerne, derfor er der normalt ingen grund til at teste ved lægen, slet ikke når den er så flot positiv. Formentlig har HCG bare ikke været så koncentreret i din urin om eftermiddagen. 

(selvfølgelig hvis stregen er kommet inden for tid)

Mange tak for svar! Alle de test jeg har taget er stregen kommet indenfor tid ! Og når de så ligger bliver de mere og mere tydelig, men de er altid kommet indenfor tid  jeg håber hvertfald på der er gevinst! 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Smil27

Mo9ca skriver:

Det er fordi lægens test er mindre følsom overfor hCG. Jeg gik til læge 5 dage efter jeg testede positiv derhjemme. Min egen var bragende positiv og lægens var noget mindre positiv selvom der var 5 dage i mellem dem.

Din er i hvert fald fint positiv. Så regn med at du er gravid. Tillykke med det.

Mvh. M

Mange tak for svar! Jeg mener også at have hørt at lægens ikke er så følsom som hjemmetest, men da jeg kom hjem fra lægen idag følte jeg lige alt håb var ude og slaget tabt  jeg håber der er gevinst 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Rockertand

Smil27 skriver:

Lad være med at forstyrre lægen for det - problemet løst.

Tillykke!

Anmeld Citér

27. juni 2016

Smil27

Rockertand skriver:

Lad være med at forstyrre lægen for det - problemet løst.

Tillykke!

Tak for svar  - ja jeg håber da, det var bare lidt et slag i hovedet og få da jeg fik og vide fra lægen at den var negativ når jeg stod med den test imorges 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Babydreams

Smil27 skriver:

Havde selv testet positiv på en del hjemme, var ved lægen og der var den negativ, var det første hun sagde, efter tid kom der så en meget svag streg hos lægen, har fået taget blodprøver og jeg er gravid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.