Sverige.. Pas?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.997 visninger
21 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej Baby.dk folket 

Tillader mig at være anonym, da jeg ikke ønsker at blive Googlet 

Men sagen er at jeg har en søn fra tidligere forhold (barnet er over 5 år - yngre end 16) .. Fælles forældremyndighed med min X. 

Og da vi pt ikke er på særlig god talefod, så har X valgt at ignorer mine opkald og beskeder. (Jeg har ikke vist tegn på negative vipe) 

Så mit spørgsmål er... SKAL man ha Pas for at komme til Sverige?? 

Nogle mener... Andre gør ikke....! 

Det doc jeg har for at kunne bevise at sønnen er min.. Er hans Dåbsattest, udløbet Pas, sygesikring og blåt sygesikring? 

HJÆLP... Jeg frygter SÅ meget at dette kan ødelægge vores ferie  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2016

Anonym trådstarter

Hvis det har nogen betydning, så er det i Bil vi kører til Sverige... Og evt Færgen? 

Anmeld Citér

27. juni 2016

nadhja

Anonym skriver:

Hej Baby.dk folket 

Men sagen er at jeg har en søn fra tidligere forhold (barnet er over 5 år - yngre end 16) .. Fælles forældremyndighed med min X. 

Og da vi pt ikke er på særlig god talefod, så har X valgt at ignorer mine opkald og beskeder. (Jeg har ikke vist tegn på negative vipe) 

Det doc jeg har for at kunne bevise at sønnen er min.. Er hans Dåbsattest, udløbet Pas, sygesikring og blåt sygesikring? 

skal måske selv til Sverige snart og jeg var også i tvivl nu hvor der er blevet skærpet lidt på kontrollen. jeg fil afvide at det var nok en meget god ide at tage et pas med...

Anmeld Citér

27. juni 2016

Sprit25

Pas eller en anden gyldig legitimation. Og de tjekker

Anmeld Citér

27. juni 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej Baby.dk folket 

Jeg har lige været afsted - det skal man ikke. Du skal have det gule/blå sygesikribgskort med (behøver ikke begge).

der står på øresundsdiect at det er en god ide at have fødselsattest med i tvivlstilfælde - men har ikke oplevet de beder om det

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg har lige været afsted - det skal man ikke. Du skal have det gule/blå sygesikribgskort med (behøver ikke begge).

der står på øresundsdiect at det er en god ide at have fødselsattest med i tvivlstilfælde - men har ikke oplevet de beder om det

Præcis osse derfor jeg er i tvivl... 

For jeg har osse læst på f.eks Øresundsbroen hjemmeside og Stena line, at man ikke behøver Pas. 

Men at ifølge en forældre er gyldigt med evt andet ID som Dåbsattest / Sygeskiring. 

Men når jeg spør på Borgerservice, så har de kun den besked de skal gi og det er at man skal ha Pas med ud af Danmark. 

Jeg er SÅ nervøs for om vi kommer afsted eller ej. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Pas eller en anden gyldig legitimation. Og de tjekker

Anden Gyldig legitimation som f.eks? 

Anmeld Citér

27. juni 2016

De3Guldklumper

hvis i har fælles forældremyndighed og far ikke vil skrive under på udstedelse af nyt pas så kan du søge hos politiet om et.

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

hvis i har fælles forældremyndighed og far ikke vil skrive under på udstedelse af nyt pas så kan du søge hos politiet om et.

Dette sagde Borgerservice osse.. 

Men det vil forgå sådan : 

jeg skal skrive et doc for at jeg har taget kontakt til Faren og ikke hørt noget fra ham mm.

Borgerservice sender et papir til hans E-boks, som han skal underskrive og sende retur inden 14 dage. 

Hvis de ikke hører noget, så sender de sagen videre til politiet, som SÅ skal finde tid til at behandle og kontakte ham. 

Hvis han igen nægter at skrive under, så går politiet ind og vurdere om de vil lave det Pas... 

MEN.. Der kan gå mdr før det måske blir godkendt. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Anden Gyldig legitimation som f.eks? 

Kørekort Jeg mener det skal være billedlegitimation

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.