Anonym skriver:
Nogen herinde der har forstand på Flexydelse?
Jeg har fået arbejde på 15 timer selv om jeg kun kan klare 9 timer
Og nu har jeg fået en beregning fra kommunen hvor der står jeg få 9600 udbetalt, normalt få jeg 10000 udbetalt på ledighedsydelse ( svarene til kontanthjælp satsen)
Kan det være rigtig at man mister penge på at arbejde og samtidig skal presse sig selv mere end man kan?? Eller kan kommunen have lavet en fejl
Lønnen stå til at være 145 kr i timen
Jeg er selv på pension, men er i gruppe med flere flexjobbere, så det jeg ved er 2. håndsviden.
Reglerne er lavet om.
Før betalte arbejdsgiveren det antal timer man arbejdede og så betalte kommunen det resterende beløb op til normallønnen.
Nu betaler arbejdsgiveren også, men kommenen betaler kun et flexydelse beløb, så flere oplever desværre en nedgang fra de er på ledighedsydelse og til de kommer i flexjob. Det er ikke fair, det er jeg enig i. Du skal have mange timer i flexjob, eller en høj timeløn før du kommer højere op i løn.
Hvis din afprøvning har vist at du kan klare 9 timer og kommunen sender dig ud i 15 timer, er det en fejl og den skal du klage over. De vil gøre alt for at få folk over 15 timer for så kan man kaldes selvforsørgende=de ikke længere skal betale flexydelsen. Det er desværre ikke første gang jeg hører om den med timetallet.
På facebook er der mange grupper for ligestillede du kan søge ind i. Der er også mennesker der frivilligt arbejder for vores sag, der er gode til at svare på spørgsmål.
Anmeld
Citér