Flex job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2016

Anonym trådstarter

Nogen herinde der har forstand på  Flexydelse?

Jeg har fået arbejde på 15 timer selv om jeg kun kan klare 9 timer

Og nu har jeg fået en beregning fra kommunen hvor der står jeg få 9600 udbetalt, normalt få jeg 10000 udbetalt på ledighedsydelse ( svarene til kontanthjælp satsen)

Kan det være rigtig at man mister penge på at arbejde og samtidig skal presse sig selv mere end man kan?? Eller kan kommunen have lavet en fejl 

Lønnen stå til at være 145 kr i timen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Aner ik rigtig noget med lønnen.

Men ved der er nogle der får medregnet transporten som arbejdstid.  altså arbejde to timer og sammenlagt 1 times transport = 3 timer. Det er vist din sagsbehandler der skal hjælpe dig der. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Du får løn for den effektive arbejdstid fra arbejdsgiver. Derefter suppleres du op af kommunen, til et beløb svarende til dagpenge. Så pengene fra kommunen, er ikke din samlede indtægt - det er hvad du får udover din løn.

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nogen herinde der har forstand på  Flexydelse?

Jeg har fået arbejde på 15 timer selv om jeg kun kan klare 9 timer

Og nu har jeg fået en beregning fra kommunen hvor der står jeg få 9600 udbetalt, normalt få jeg 10000 udbetalt på ledighedsydelse ( svarene til kontanthjælp satsen)

Kan det være rigtig at man mister penge på at arbejde og samtidig skal presse sig selv mere end man kan?? Eller kan kommunen have lavet en fejl 

Lønnen stå til at være 145 kr i timen

Jeg er selv på pension, men er i gruppe med flere flexjobbere, så det jeg ved er 2. håndsviden.

Reglerne er lavet om.

Før betalte arbejdsgiveren det antal timer man arbejdede og så betalte kommunen det resterende beløb op til normallønnen.

Nu betaler arbejdsgiveren også, men kommenen betaler kun et flexydelse beløb, så flere oplever desværre en nedgang fra de er på ledighedsydelse og til de kommer i flexjob. Det er ikke fair, det er jeg enig i. Du skal have mange timer i flexjob, eller en høj timeløn før du kommer højere op i løn.

Hvis din afprøvning har vist at du kan klare 9 timer og kommunen sender dig ud i 15 timer, er det en fejl og den skal du klage over. De vil gøre alt for at få folk over 15 timer for så kan man kaldes selvforsørgende=de ikke længere skal betale flexydelsen. Det er desværre ikke første gang jeg hører om den med timetallet.

På facebook er der mange grupper for ligestillede du kan søge ind i. Der er også mennesker der frivilligt arbejder for vores sag, der er gode til at svare på spørgsmål.

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Du får løn for den effektive arbejdstid fra arbejdsgiver. Derefter suppleres du op af kommunen, til et beløb svarende til dagpenge. Så pengene fra kommunen, er ikke din samlede indtægt - det er hvad du får udover din løn.

Tak for svar

Jeg kontaktede kommunen og de fortalt også at den udregning jeg havde fået, kun var fra Flexydelsen og at det fra arbejdet kom oven i

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er selv på pension, men er i gruppe med flere flexjobbere, så det jeg ved er 2. håndsviden.

Reglerne er lavet om.

Før betalte arbejdsgiveren det antal timer man arbejdede og så betalte kommunen det resterende beløb op til normallønnen.

Nu betaler arbejdsgiveren også, men kommenen betaler kun et flexydelse beløb, så flere oplever desværre en nedgang fra de er på ledighedsydelse og til de kommer i flexjob. Det er ikke fair, det er jeg enig i. Du skal have mange timer i flexjob, eller en høj timeløn før du kommer højere op i løn.

Hvis din afprøvning har vist at du kan klare 9 timer og kommunen sender dig ud i 15 timer, er det en fejl og den skal du klage over. De vil gøre alt for at få folk over 15 timer for så kan man kaldes selvforsørgende=de ikke længere skal betale flexydelsen. Det er desværre ikke første gang jeg hører om den med timetallet.

På facebook er der mange grupper for ligestillede du kan søge ind i. Der er også mennesker der frivilligt arbejder for vores sag, der er gode til at svare på spørgsmål.

Det er virksomheden konsulenten der har lavet en fejl, hun havde ikke fuldt op på sine ting så hun mente jeg var på 15 timer så hun havde lavet aftale med arbejdspladsen at jeg var der i 15 timer, og da de jo så har lavet alle beregningerne ud fra det så, så kunne de ikke ansætte mig på kun 9 timer, så håber jeg at jeg lige akkurat kan klare det år som jeg har fået kontakt på, men jeg må sige at jeg er meget nervøs for ikke at kunne klare det.

Det med økonomien der er den udregning jeg har fået kun for fleks tilskudet, lønnen fra arbejdet kommer oven i, så jeg få nok 2-3000 kr mere udbetalt end jeg plejer 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Aner ik rigtig noget med lønnen.

Men ved der er nogle der får medregnet transporten som arbejdstid.  altså arbejde to timer og sammenlagt 1 times transport = 3 timer. Det er vist din sagsbehandler der skal hjælpe dig der. 

Tak for svar 

De her ikke regnet kørsel med i jeg skal arbejde 15 timer og få løn fra arbejdspladse for alle 15 timer. Så nu håber jeg at jeg kan klare det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.