2. IVF - 7 æg til blasto?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.770 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. juni 2016

Sophie90

Hej piger,

Vi er i vores 2. IVF forsøg og jeg havde ÆU i fredags, nu idag skulle jeg så have sat op, men de ringer og sige at alle 7 æg har fået fragmenter og de vil dyrke dem til blastocyster ALLE SAMMEN jeg er så nervøs og har ingen idé om hvad jeg skal mene, er ked af det og kan ikke finde ud af om jeg skal håbe eller ej. :-( 

I sidste forsøg havde jeg kun 2 æg og det ene blev dyrket videre, men klarede den desværre ikke.

Har nogle af jer erfaring med det her? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2016

heaven

Det er da meeeega positivt.... Er selv i 10. Uge med et Blastocyst, der er gode chancer�� Ved det er svært, men bevar roen -Blastocyst er godt, mange er rigtig godt.... Det skal nok gå��

Anmeld Citér

30. juni 2016

Bibop

Fik taget 11 æg ud d.14/6. 8 havde delt sig pænt på 2. Dagen. Blev dyrket videre til blastocyster. 2 blastocyster overlevede. Fik sat begge op. Har nu testet positiv i 3 dage på hjemmetest  får svar på blodprøven i dag. 

2. Ivf forsøg. 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Bibop

Efter 5 års behandling med både insemination, aflyste cyklus, er jeg endelig gravid !!! 2. Ivf forsøg og denne gang med blastocyst! 

Så vil klart anbefale det! 

Anmeld Citér

30. juni 2016

larven

Bibop skriver:

Efter 5 års behandling med både insemination, aflyste cyklus, er jeg endelig gravid !!! 2. Ivf forsøg og denne gang med blastocyst! 

Så vil klart anbefale det! 

Stort tilykke med graviditetenjeg har ikke så meget forstand på IVF.må jeg spørge hvad det vil sige at ægget bliver dyrket til blastocyst? Det er lidt svært at finde rundt i alle de behandlingsudtryk.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Bibop

Hvis de dyrker ægget til 5/6 dagen i stedet for 2. Dagen. Kaldes ægget en blastocyst. Det gør at der er større graviditetchance, da nogen æg stopper deres udvikling på 2-4 dagen. Ulempen er at det kun er 20-25% der deler sig rigtigt og bliver til en blastocyst og de gør det kun hvis der er flere æg der er flotte på 2. Dagen. 

Alt efter kvindens alder er graviditetschancen over 50%. 

Anmeld Citér

30. juni 2016

larven

Bibop skriver:

Hvis de dyrker ægget til 5/6 dagen i stedet for 2. Dagen. Kaldes ægget en blastocyst. Det gør at der er større graviditetchance, da nogen æg stopper deres udvikling på 2-4 dagen. Ulempen er at det kun er 20-25% der deler sig rigtigt og bliver til en blastocyst og de gør det kun hvis der er flere æg der er flotte på 2. Dagen. 

Alt efter kvindens alder er graviditetschancen over 50%. 

Mange tak for din forklaring 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Lisbeth1985

Hvordan gik det?

Anmeld Citér

12. juli 2016

Sophie90

heaven skriver:

Det er da meeeega positivt.... Er selv i 10. Uge med et Blastocyst, der er gode chancer�� Ved det er svært, men bevar roen -Blastocyst er godt, mange er rigtig godt.... Det skal nok gå��

Ingen af dem klarede dem desværre  Håber sådan på jeg i næste forsøg for mulighed for at få sat et op.. 

Anmeld Citér

12. juli 2016

Sophie90

Lisbeth1985 skriver:

Hvordan gik det?

Desværre gik det slet ikke, æggene klarede den ikke og jeg blev slemt overstimuleret og indlagt, så jeg beklager mit sene svar. Har haft en rigtig svær tid. Vi håber på at der er noget at lægge op ved næste og 3. Forsøg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.