hvad kan jeg gøre/sige en anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
4 svar
9 synes godt om
26. juni 2016

Anonym trådstarter

vi sad og spiste frokost og pludselig sagde mit store barn på 8 "mor var en dårlig mor da jeg var lille." 

jeg sad 'heldigvis' med kroppen vendt en smule væk for at kunne hjælpe den mindste med maden, men jeg kunne mærke at tårerne pressede sig på, for det gjorde rigtig ondt at høre.

Min nuværende svigermor sad heldigvis også ved bordet, og var derfor hurtig til at spørge hvem der havde sagt det - og så kom svaret; "det siger far" 

Jeg blev ærligt talt rasende på min ex. En ting er hvad han synes om mig, og om mine evner til at tage mig af børnene, men at han siger det til vores barn synes jeg er noget svineri. Vi skal 'heldigvis' på Statsamtet snart angående vores samarbejde (som er stort set ikke-eksisterende) og så har jeg tænkt at tage den med dér, men det er desværre ikke første gang at min ex eller hans mor har fortalt nedladende løgne om mig.

Hvad kan jeg sige/gøre hvis vores barn igen kommer med sådanne negative bemærkninger hjemmefra?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

Anonym trådstarter

163 visninger og ingen der har et godt råd?

Jeg har nogle gange haft lyst til at sige "jamen, din far/farmor bla bla bla" men jeg ved også at det ikke vil hjælpe på situationen, så når sådanne kommentarer kommer, så tier jeg stille...

men jeg ville ønske der var et eller andet man kunne sige/gøre i forhold til barnet og/eller min ex/ex svigermor.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

vi sad og spiste frokost og pludselig sagde mit store barn på 8 "mor var en dårlig mor da jeg var lille." 

jeg sad 'heldigvis' med kroppen vendt en smule væk for at kunne hjælpe den mindste med maden, men jeg kunne mærke at tårerne pressede sig på, for det gjorde rigtig ondt at høre.

Min nuværende svigermor sad heldigvis også ved bordet, og var derfor hurtig til at spørge hvem der havde sagt det - og så kom svaret; "det siger far" 

Jeg blev ærligt talt rasende på min ex. En ting er hvad han synes om mig, og om mine evner til at tage mig af børnene, men at han siger det til vores barn synes jeg er noget svineri. Vi skal 'heldigvis' på Statsamtet snart angående vores samarbejde (som er stort set ikke-eksisterende) og så har jeg tænkt at tage den med dér, men det er desværre ikke første gang at min ex eller hans mor har fortalt nedladende løgne om mig.

Hvad kan jeg sige/gøre hvis vores barn igen kommer med sådanne negative bemærkninger hjemmefra?

Jeg har aldrig stået i sådan en situation, så jeg kan jo ikke sige 100% hvad jeg ville gøre. 

Men jeg ville nok lade være med at kommentere det, det er jo ikke barnets skyld at faren siger sådan og jeg tror ikke det er noget dit barn også mener. 

Men god ide at bringe det op i statsamtet, ikke okay at han siger sådan. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg har aldrig stået i sådan en situation, så jeg kan jo ikke sige 100% hvad jeg ville gøre. 

Men jeg ville nok lade være med at kommentere det, det er jo ikke barnets skyld at faren siger sådan og jeg tror ikke det er noget dit barn også mener. 

Men god ide at bringe det op i statsamtet, ikke okay at han siger sådan. 

min nuværende svigermor lød vred da hun spurgte hvor h*n havde hørt det, men da svaret kom med en ulykkelig stemme var hun hurtig til at sige at hun ikke var sur på barnet, men at hun bare var overrasket, for hun syntes ikke jeg er nogen dårlig mor - og så kom et bestemt "hun er en god mor!" da også fra mit barn, så jeg tror overhovedet ikke på det l**t som kommer fra min ex's side.

Han har bl.a. tidligere sagt at jeg ikke havde noget "rigtigt arbejde" til barnet fordi jeg i en periode var på kontanthjælp og i aktivering. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

L-mor

Jeg tror, jeg ville tage en snak med mit barn om konflikter og det man kan komme til at sige/gøre, når man er sur på nogen. Jeg ville ikke sige, at jeg er vred på/ikke kan lide far (husk dit barn er 50% sin far), men mere a la 'vi var gift, men vi havde så svært ved at blive enige om alt muligt. Og nu er det stadig svært for os at blive enige. Jeg er ikke enig med far, når han siger sådan og jeg ville ønske, at han ikke sagde sådan til dig, fordi det kan være, at du bliver ked af det, når han siger sådan noget. Hvis du bliver ked af det, skal du komme og snakke med mig om det. Jeg kan godt klare at høre om det.'

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.