Kan man få pension udbetalt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.419 visninger
5 svar
3 synes godt om
26. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej damer

Jeg håber nogle har forstand på det med pension.

jeg har pensam som pensions ordning, jeg har været uden arbejde i et år, og ville rigtig gerne have udbetalt min pension. 

Men som de siger hos pensam,  jeg  først kan få udbetalt den, når jeg er over 60 år og nu er jeg kun 30 år. 

Jeg kan få udbetalt min pension før tid, hvis jeg flytter til udlandet, men det Gør jeg jo ikke lige. 

Men nu til mine spørgsmål, kan det virkelig være rigtigt, at man ikke må få udbetalt sin egen pension når man vil? 

Er det kun pensam der er de regler? Eller er det alle steder det er sådan? 

Kan jeg Gøre noget, for at få mine penge udbetalt før tid.? 

Kan man flytte sin pension fra pensam, til et andet pensions selskab?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

Tiggi

Ved ikke præcis hvordan reglerne er, men nogle steder kan du godt få udbetalt og andre kan du ikke.

Min far har sin pensionsopsparing igennem nogen som nu bliver overtaget af nogle andre, og har ikke tidligere kunne få pengene udbetalt, men kan han nu.

Men hvis du kan få udbetalt så husk lige at du skal betale 60% i skat af beløbet, så skal du have med i overvejelserne hvis du finder en måde at få udbetalt på.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Er ik så meget inde i de regler men tror det kommer an på hvilken pensionordning du har.  Jeg har 3 forskellige pensionsordninger (fra 3 forskellige arbejdsgivere), den ene i pensam - den kan jeg vist ik få udbetalt førtid, men det kan jeg vist godt med den fra Danica og jeg ved ik hvordan det er med den sidste  

Og som en anden skriver skal du være opmærksom på at du skal betale over halvdelen i skat

Anmeld Citér

27. juni 2016

2babygirls

Anonym skriver:

Hej damer

jeg har pensam som pensions ordning, jeg har været uden arbejde i et år, og ville rigtig gerne have udbetalt min pension. 

Men som de siger hos pensam,  jeg  først kan få udbetalt den, når jeg er over 60 år og nu er jeg kun 30 år. 

Jeg kan få udbetalt min pension før tid, hvis jeg flytter til udlandet, men det Gør jeg jo ikke lige. 

Men nu til mine spørgsmål, kan det virkelig være rigtigt, at man ikke må få udbetalt sin egen pension når man vil? 

Ved penSam kan du få udbetalt hvis det er under 25000 ellers gør de det ikke. 

Anmeld Citér

27. juni 2016

MRS.Thomsen

Det er selvfølgelig rigtig surt, hvis du står og mangler pengene, men det kan ikke betale sig. Man kan godt flytte til et andet pensionsselskab for et gebyr, med henblik på at have pensionsopsparingen et andet sted. Mener at det er gratis at skifte selskab, hvis det opsparede beløb er under 10.000.

Det koster virkelig meget i skat/gebyr at få udbetalt før tid. 

Tror du er bedre tjent med at tænke på pengene som om de ikke er dine endnu. Betragt dem evt som en arv, du ikke kan få på forskud. 

Du finder sikkert snart et nyt job, og pensionsopsparing er jo ganske fornuftigt, så mon ikke du begynder at spare op til din alderdom igen. Du bliver jo glad for det, når du går på pension. Det er bestemt ikke en fordel at starte på pensionsopsparingen sent i livet, og når du kun er 30 skal du nok ikke regne med det store fra det offentlige.

Anmeld Citér

27. juni 2016

Rockertand

Hej damer

Synes faktisk, at det er nogle gode regler, der redder folk fra at begå dumheder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.