Hvad lyder bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2016

A.n.onym.

Anonym skriver:

Hvilken sammensætning af disse efternavne er i mest til? - vi er selv i tvivl ��

- Kjærgaard Fogt

- Fogt Kjærgaard 

1

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

Mortilah

2 men baseret på at man ikke altid nævner alle navne, ofte kun det sidste og så synes jeg det ser bedst ud med det længste til sidst. Men I er heldige de to navne passer godt sammen. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hvilken sammensætning af disse efternavne er i mest til? - vi er selv i tvivl ��

- Kjærgaard Fogt

- Fogt Kjærgaard 

Fogt Kjærgaard 

Anmeld Citér

26. juni 2016

MorDk

Fogt Kjærgaard

Bare husk at Fogt bliver mellemnavn og Kjærgaard efternavn! 

Man kan kun have 1 efternavn. Så er spørgsmålet så hvad man ønsker at have som efternavn. 

Ellers kan man søge om at få bindestreg imellem navnene. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym trådstarter

mija skriver:

nr 1 klinger helt sikkert bedst i mine øre hvis man sætter fornavn foran  

Det synes vi helt sikkert også! 

Vi bruger ofte mellemnavn og efternavn nu, så jeg tænker vi også vil komme til at bruge begge navne i hverdagen ☺️

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Nr. 1 lyder bedre.

Nr. 2 ser bedre ud på skrift. 

Lige præcis derfor jeg synes det er lidt svært.. Vi bruger ofte hele vores navn, så det kommer vi nok også til, selv om vi får hinandens navne. 

Jeg ved så ikke om vi skal tage efter hvad der ser bedst ud på papir eller hvad der lyder bedst ��

Anmeld Citér

26. juni 2016

JLRDP

Fogt Kjærgaard 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Enig. 

Hvis mellemnavne ikke skal bruges til hverdag, så ville jeg vælge nummer 2.

Det er ski svært ��

Vi bruger faktisk ofte begge vores navne.. Men når vi så ikke gør, så har min forlovede altid brugt Jørgensen (han hedder Kjærgaard Jørgensen) og jeg har brugt Fogt (jeg hedder Fogt Just). 

Jeg vil helst beholde Fogt og han vil så helst beholde Kjærgaard... 

Jeg tænker så, at jeg har oftest brugt mit Fogt, og han har som sagt mest brugt Jørgensen.. 

Så vis vi skal tage ud fra det, så vil jeg mene vi skal bruge Fogt som efternavn og Kjærgaard til mellemnavn, selv om det så ville se bedre ud omvendt på papir.. ��

Anmeld Citér

26. juni 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg synes nr 1 klinger bedst.. mine drenge har også em langt mellemnavn og et kort efternavn da det omvendt lyder dumt men der ser fint nok ud på papir...

det flyder bedst med det korte til sidst efter min mening.. med fogt først bliver der nærmest et unaturligt stop/ pause inden det lange efternavn....

men der vil altid være lige så mange meninger som antallet der bliver spurgt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.