Bo hos mor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Ja mærkelig titel men vidste ikke hvordan jeg ellers skulle skrive det. 

Sagen er den at vi står med en lejlighed, som jeg egentlig er godt træt af efter 5 år.. og har ledt efter nyt sted i 3 ud af de 5.. Dette er endnu ikke lykkedes pga de 3 måneders opsigelsesvarsel der er og det med at betale 2 huslejer i 3 måneder virker voldsomt. 

Nå men, vi har sat snuden efter ikke at leje men købe hus når vi har fået skrabet det hele sammen. Men vi ville stadig have de 3 måneder at forholde os til selvom det selvfølgelig er et mindre beløb oveni det der skal spares op.. 

Sagen er så den at min mor har tilbudt os at flytte ind hos hende så vi hurtigt kan komme videre og så skal vi ikke tænke på lejlighed og i standsættelse af den.. Problemet er så at jeg synes det lyder som en god idé  (hun vil tage første salen som lejlighed og så har vi resten til os og min mands barn, altså stue etage og kælder, og så en have til deling) men har svært ved at få manden helt overbevist. Ham og min mor har et fint forhold, men kan også få for meget af hende  på samme måde som jeg kan, men syntes bare det lød så godt! Hvad tænker i? 

Ville i have det fint med at bo hos svigermor i en kortere periode hvis det betød i hurtigere kunne flytte i det som i gerne ville?? 

Og hvis ja hvordan kan man få overtalt manden?? 

God lørdag til jer derude!

vi bor faktisk hos min svigermor - og har gjort det i lidt mere end to år. 

hun har en stor 4 værelses lejlighed på 120 m² og da vi pludselig stod med en måned til termin og ingen bolig tilbød hun os at vi kunne overtage de to af værelserne.

Det har fungeret rigtig godt, og vi har brugt det sidste år på at spare sammen og stå på ventelister til boliger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2016

MRS.Thomsen

Når man køber et hus har man jo selv indflydelse på hvilken dato det skal overtages og hvornår pengene skal betales. Man betaler ikke før man overtager - nogle gange kun et indskud. Det må kunne koordineres med de 3 måneders opsigelse. 

Jeg kan anbefale at have en overlappende måned. Altså at overtage huset ca 3-4 uger før man skal flytte fra lejligheden, så man har god til til flytning og evt istandsættelse. 

Ellers synes jeg det er et flot tilbud din mor er konmet med, som en midlertidig løsning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.