Kønsskanning el. misdannelsesskanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

325 visninger
9 svar
3 synes godt om
24. juni 2016

Mo9ca

Jeg har lagt mærke til, at flere og flere skriver/siger kønsskanning i stedet for misdannelsesskanning. Jeg undrer mig over hvorfor flere og flere siger det frem for det andet?

Hvad er jeres bud?

Selv siger jeg misdannelsesskanning el. bare MD skanning fordi kønnet i mine øjne er underordnet så længe det er et sundt og raskt foster. 

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2016

Sedigfor

Jeg siger MD scanning. 

Men mange siger det fordi de så gerne vil vide kønnet også tager de der vel som en køns scanning, selvom jeg synes det er meget forkert, da barnet sundhed kommer først (: 

jeg tog personligt selv først til køns scanning i uge 31 (:

Anmeld Citér

24. juni 2016

Berta

Jeg har ikke rigtig set at nogen har omtalt MD (eller gennemscanning/uge 20 scanning) som køns scanning.

Tilgengæld er der mange der omtaler og er til kønsscanning - enten før eller efter - i privat og selvbetalt regi - og det er jo en kønsscanning når det er det der er målet. 

Berta 

Anmeld Citér

24. juni 2016

MissTas

Mo9ca skriver:

Jeg har lagt mærke til, at flere og flere skriver/siger kønsskanning i stedet for misdannelsesskanning. Jeg undrer mig over hvorfor flere og flere siger det frem for det andet?

Hvad er jeres bud?

Selv siger jeg misdannelsesskanning el. bare MD skanning fordi kønnet i mine øjne er underordnet så længe det er et sundt og raskt foster. 

Mvh. M

Du tager ikke fejl af om folk mener en rigtig kønsscanning (den man selv betaler for) eller den reelle MD scanning?  

Anmeld Citér

24. juni 2016

Mo9ca

MissTas skriver:

Du tager ikke fejl af om folk mener en rigtig kønsscanning (den man selv betaler for) eller den reelle MD scanning?  

Jo, det kan da godt være at jeg gør det. Men man har da også muligheden til MD skanningen, har man ikke?

Anmeld Citér

24. juni 2016

Mo9ca

Berta skriver:

Jeg har ikke rigtig set at nogen har omtalt MD (eller gennemscanning/uge 20 scanning) som køns scanning.

Tilgengæld er der mange der omtaler og er til kønsscanning - enten før eller efter - i privat og selvbetalt regi - og det er jo en kønsscanning når det er det der er målet. 

Berta 

Du har nok ret. Jeg tænkte bare slet ikke på at nogle går målrettet efter at få kønnet at vide og gerne selv betaler for sådan en skanning.

Mvh. M

Anmeld Citér

24. juni 2016

MissTas

Mo9ca skriver:

Jo, det kan da godt være at jeg gør det. Men man har da også muligheden til MD skanningen, har man ikke?

Det er ikke det de tjekker, kun hvis de kan se det og man vil vide det at de fortæller det. Men ingen garanti for de kan se det. Det er der til en kønsscanning

Anmeld Citér

24. juni 2016

Mo9ca

MissTas skriver:

Det er ikke det de tjekker, kun hvis de kan se det og man vil vide det at de fortæller det. Men ingen garanti for de kan se det. Det er der til en kønsscanning

Hvordan kan der være garanti for at de kan se kønnet til sådan en kønsskanning? Kan barnet ikke have samlede ben eller rulle så meget rundt at man ikke kan se det?

Mvh. M

Anmeld Citér

24. juni 2016

MissTas

Mo9ca skriver:

Hvordan kan der være garanti for at de kan se kønnet til sådan en kønsskanning? Kan barnet ikke have samlede ben eller rulle så meget rundt at man ikke kan se det?

Mvh. M

Jo, men kan de ikke se det den dag man har tiden, pga fx samlede ben eller lign, så får man en ny tid på deres regning indtil de kan se kønnet

Anmeld Citér

24. juni 2016

Mo9ca

MissTas skriver:

Jo, men kan de ikke se det den dag man har tiden, pga fx samlede ben eller lign, så får man en ny tid på deres regning indtil de kan se kønnet

Okay. Tak for dine inputs.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.