Eksperthjælp: Er mad plan for baby 7 måneder o.k.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
1 svar
0 synes godt om
23. juni 2016

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.

Anton er godt igang med skemad og er nu 7 mdr gammel og jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om du synes hans madplan er ok eller om du har nogle forslag til ændringer. Det skal siges at han tager flot på og vokser som han skal.
Det ser således ud:

6.00 vågner og får flaske på cirka 120 ml

Sover fra 8-8.30 og får så havregrød med frugtmos på- lavet på MME

Kl 11 får han lidt rugbrødshapsere suppleret med grøntsagsmos og så får han en flaske på omkring 100 ml inden han skal sove kl 12.

Kl 15 vågner han og får frugtmos med havregryn i og ofte rør jeg også MME i. Han får også en bolle han gumler lidt på- tror ikke særlig meget af den kommer i maven.

Kl 17.30 får kan det samme som os i en moset udgave og lidt MME på kop- han er dog ikke særlig god til at drikke af kop endnu så det er minimalt hvor meget han får - det gælder alle måltider

Kl 19.00 bliver han puttet og får en flaske på cirka 140 ml

Omkring midnat får han en flaske på cirka 165 ml.

Hvad tænker du-
Er det en Ok madplan eller bør noget ændres?

Lisbeths svar

Hej !

Godt at høre Anton trives og tager godt på.

Umiddelbart som du beskriver planen ser den fin ud.

Når han skal i Dagpleje, vil jeg nok ændre, så han får havregrød og MME inden aflevering.

Håber du laver havregrøden på MME, så hans døgnbehov dækkes.

Er der sket nyt på dagplejefronten?

Jeg vil foreslå lidt flere gode fedtstoffer i hans mos om eftermiddagen.. Moset advocados, og eller banan. Hvis han har tendens til lidt hård mave er havregrynene en god ting. godt du giver MMe også der, så han får sit behov dækket., 

Aftensmaden lyder fin, det er ok han stadig ikke er god til at drikke af kop. det skal nok komme på et tidspunkt.

Han er stadig kun 7 måneder.

Fortsat god trivsel til Anton.Hav en god sommer.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2016

A-1995

Tak for svar- så fortsætter vi sådan her indtil han skal i dagpleje. Han er bevilget 2 pladser hos samme dagpleje som storebror hvor supervisoren kommer og træner med ham et par gange om ugen så det er super fint. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.