Har slet ikke lyst til at bestille tid ved lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
12 svar
4 synes godt om
22. juni 2016

KissMeKissMeKissMe

Lidt underligt spørgsmål, men ville høre om der sidder nogen derude med de samme tanker. Er på papiret gravid (6+0 i morgen). Men er så totalt bange for at miste efter alt vores uheld op til at jeg nærmest fortrænger det lidt. Når dem der ved det kalder mig gravid, siger jeg konsekvent "ja, det er jeg måske". Kan simpelthen ikke være glad. Er sikker på, at det kommer, men er totalt i forsvar. 

Har lige fundet ud af, at min læge holder sommerferie fra i overmorgen og indtil hvad der svarer til, at jeg potentielt ville være 9+5. Det er virkelig en populær læge med ret lange ventetider på en tid, så jeg burde bestille tid til vandrejournal osv. Men jeg kan seriøst ikke overskue det. Kan ikke ringe til lægen og sige "jeg er gravid". Har først tid på fertilitetsklinikken i næste uge til scanning, men der er lægen på sommerferie. 

Overvejer at få min kæreste til at ringe - og det virker jo helt skørt. Er ikke overtroisk, så det er ikke fordi, jeg tror jeg jinxer det, men er så bange for at det bliver for virkeligt, så mine parader er nede, når det går galt. 

Er der nogen, der kender følelserne? Og kan man vente med at ringe til 9+5 til lægen eller er det bare dumt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

grinny

Havde det på samme måde. 

Jeg ringede først efter skanningen på Riget og så skulle jeg vente lidt før jeg kunne komme til så mener jeg var 9+ eller 10+ før jeg kom til lægen 

Anmeld Citér

23. juni 2016

KissMeKissMeKissMe

grinny skriver:

Havde det på samme måde. 

Jeg ringede først efter skanningen på Riget og så skulle jeg vente lidt før jeg kunne komme til så mener jeg var 9+ eller 10+ før jeg kom til lægen 

Tak for dit svar. Er glad for, at jeg ikke er den eneste. Jeg har også besluttet at vente med at ringe. Specielt i lyset af, at jeg i dag tog en test, som var svagere end den fra sidste uge. Så er endnu mere pessimistisk nu. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. juni 2016

Mamacita til 2 piger

KissMeKissMeKissMe skriver:

Tak for dit svar. Er glad for, at jeg ikke er den eneste. Jeg har også besluttet at vente med at ringe. Specielt i lyset af, at jeg i dag tog en test, som var svagere end den fra sidste uge. Så er endnu mere pessimistisk nu. 

Du kan ikke regne med om stregen er svagere i dag end igår på sådan en tydelig test!! Der er da absolut ingen tvivl om at du ER gravid..  Glæd du dig bare!! 

Stort tillykke - jeg krydser alt hvad jeg kan for at den lille spire holder hele vejen! 

Anmeld Citér

23. juni 2016

KissMeKissMeKissMe

sessen1984 skriver:

Du kan ikke regne med om stregen er svagere i dag end igår på sådan en tydelig test!! Der er da absolut ingen tvivl om at du ER gravid..  Glæd du dig bare!! 

Stort tillykke - jeg krydser alt hvad jeg kan for at den lille spire holder hele vejen! 

Tak! Håber du har ret. Tænker bare, at jeg her 6+0 burde få en test, hvor stregen var nærmest sort ligesom jeg har set hos andre. Og ikke en som er svagere end 5+0.   HCG bør jo være mega højt på nuværende tidspunkt. Men okay. Håber det går godt. Skal heldigvis scannes lørdag morgen, fordi jeg simpelthen ikke kan vente. Så håber det bedste. 

Anmeld Citér

23. juni 2016

Mynewlife

Tak! Håber du har ret. Tænker bare, at jeg her 6+0 burde få en test, hvor stregen var nærmest sort ligesom jeg har set hos andre. Og ikke en som er svagere end 5+0.   HCG bør jo være mega højt på nuværende tidspunkt. Men okay. Håber det går godt. Skal heldigvis scannes lørdag morgen, fordi jeg simpelthen ikke kan vente. Så håber det bedste. 

En graviditetstest kan kun be/afkræfte graviditet. Nogle får en negativ test i uge 6-7-8-9 osv. simpelthen fordi hcg er så højt.  Så det kan du ikke regne med. Du er gravid - Tillykke! 

Anmeld Citér

23. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal bare huske, at du skal nå at få taget blodprøve til doubletesten senest 10+0.

Anmeld Citér

23. juni 2016

KissMeKissMeKissMe

Mynewlife skriver:

En graviditetstest kan kun be/afkræfte graviditet. Nogle får en negativ test i uge 6-7-8-9 osv. simpelthen fordi hcg er så højt.  Så det kan du ikke regne med. Du er gravid - Tillykke! 

Tak! Gid man havde et lille hjemmelab - så skulle der måles HCG hver dag haha. 

Ej, håber virkelig alt er i orden. Det var måske også dumt at teste i dag  Godt jeg skal scannes lørdag 

Anmeld Citér

23. juni 2016

KissMeKissMeKissMe

EBK skriver:

Du skal bare huske, at du skal nå at få taget blodprøve til doubletesten senest 10+0.

Tak! Der er heldigvis 3 dage at løbe på, når lægen åbner igen. Men lige nu ligger 10+0 godt nok langt væk. Håber jeg når dertil 

Anmeld Citér

23. juni 2016

Mynewlife

Tak! Gid man havde et lille hjemmelab - så skulle der måles HCG hver dag haha. 

Ej, håber virkelig alt er i orden. Det var måske også dumt at teste i dag  Godt jeg skal scannes lørdag 

Haha, det tror jeg alle tænker. 

Ja måske. Men du vidste det jo ikke. Selv læger fraråder det, da det netop skaber unødvendig bekymring. Det kan gå begge veje, og det kan en test ikke rigtig påpege  (det rimede sku 

Uh det bliver godt! Jeg kan huske min første scanning 7+6.. Det var SÅ fantastisk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.