Huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

303 visninger
4 svar
1 synes godt om
22. juni 2016

Anonym trådstarter

Kæresten og jeg venter barn. Jeg har i forvejen en datter på 6 år. 

Jeg ville rigtig gerne købe hus inden det nye barn kommer og prøver at overtale min kæreste til at det er det mest fornuftige. 

Jrg havde tænkt mig at sælge min bil, den har jeg købt kontant for nogle år siden. Så kan nok godt få omkring 70000 for den. Så vi har i princippet til udbetaling (de 5% man skal have i dag) plus vi har 50000 derudover. 

Min kæreste vil gerne vente fordi vi kun har kendt hinanden et år. Men nu når der er en på vej vil jeg gerne have orden i de ting. Vores lejlighed er også for lille, så vi skal alligevel flytte om et års tid når baby selv skal have værelse. 

Jeg tænker at det er lettest at låne resten af pengene nu inden banken ved jeg er gravid og der er en elstra der skal med i budgettet. 

Hvad er jeres tanker? Hvor kan jeg undersøge omkring huskøb udover at få regnet ud hvad man kan låne til i banken?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg kan sagtens forstå at du gerne vil have styr på boligsituationen inden baby kommer til verden - men med det sagt, så synes jeg at du bør lytte til din kæreste når han siger at han ikke har lyst.

Det er en stor ting at købe hus!  

Kunne det være en mulighed at leje en større lejlighed/hus? 

Tillykke med spiren!  

Anmeld Citér

22. juni 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

en baby er en stor omvæltning for en familie ( det ved du da du jo har barn i forvejen ) et hus køb når man kun har været sammen i et år og tilmed ikke ved hvordan forholdet klare det at blive forældre ville jeg personligt synes at det var risky at købe hus allerede...

men kun du ved hvordan i har det sammen, men personligt ville jeg altså vente lidt

Anmeld Citér

22. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

Kæresten og jeg venter barn. Jeg har i forvejen en datter på 6 år. 

Jeg ville rigtig gerne købe hus inden det nye barn kommer og prøver at overtale min kæreste til at det er det mest fornuftige. 

Jrg havde tænkt mig at sælge min bil, den har jeg købt kontant for nogle år siden. Så kan nok godt få omkring 70000 for den. Så vi har i princippet til udbetaling (de 5% man skal have i dag) plus vi har 50000 derudover. 

Min kæreste vil gerne vente fordi vi kun har kendt hinanden et år. Men nu når der er en på vej vil jeg gerne have orden i de ting. Vores lejlighed er også for lille, så vi skal alligevel flytte om et års tid når baby selv skal have værelse. 

Jeg tænker at det er lettest at låne resten af pengene nu inden banken ved jeg er gravid og der er en elstra der skal med i budgettet. 

Hvad er jeres tanker? Hvor kan jeg undersøge omkring huskøb udover at få regnet ud hvad man kan låne til i banken?

Jeg forstår godt du gerne vil købe hus nu i snart er en familie på 4, og det er ikke en tosset ide at gøre det nu, hvor den lille nye ikke regnes med i budgettet. I skal jo selvfølgelig selv medregne det og være sikre på at det hænger sammen, men det ved i nok godt :-) 

Jeg forstår også godt din kæreste, jeg havde det på samme måde og vi havde kendt hinanden 7 år Men med mig var det mere springet at tage fra at leje som er uforpligtende til lige pludselig at sidde med en gæld på et par millioner i et hus man er "låst til". Dog har jeg ikke et sekund fortrudt og er min mand taknemmelig for at han overtalte mig

Jeg havde snakket noget mere om det, og fundet alle de gode argumenter frem. Held og lykke, håber han kan overtales. Om i har kendt hinanden 1 år eller 3, giver jo ingen garanti for noget alligevel. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Anonym trådstarter

Min mening er at man er mere "Connected" når man får børn end hus. Huset kan altid sælges igen. 

Har sagt han ikke behøver være med på skødet hvis han ikke vil. Det er jo min bil, så mine penge hvis han ikke vil lægges vores 50 fælles i. 

Hvis vi skal leje en lejlighed som skal kunne rumme alle og være i ok stand kommer vi til at sidde mellem 8-10000 kr i måned og det synes jeg er penge ud af vinduet hvis man har mulighed for at købe. 

Men han er da gået med til at tage i banken. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.