hjælp! hun kravler ud.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2016

Lenchick

Nu undrer jeg mig lidt. Hvordan kan det lade sig gøre? Kan der være noget galt med autostolen eller måske lukker I den forkert? Det kan vel gå gruelig galt ved sammenstød, hvis hun har gjort sig delvis fri af selen? Vores stol gør at min datter er så at sige klistret fast til den, med selerne over skuldrene. Hun kan sådan set ikke bevæge overkroppen, og slet ikke vrikke armene fri. Læste engang at mange spænder børn forkert i autostolen, og det er virkelig farligt. Så jeg spænder måske de der seler lige lidt for meget, men hellere ekstra sikkerhed, selv om det måske er lidt stramt i kort tid.

Tro mig, jeg er SÅ frustreret over det kan lade sig gøre i vores Besafe! Jeg er glad for stolen, men knægten vrider sig løs

Efter utallige besøg hos Ønske Børn, hvor stolen er købt har jeg opgivet. 

Drengen sidder helt rigtigt, seler, nakkestøtten passer, men lige meget hvor meget vi strammer selerne, kan han få overkroppen ud. 

Selesamler blev vores løsning, selvom jeg godt er klar over, at det kan være sværere at få barnet ud hvis ulykken sker. 

Selerne er så stramme, så han får mærker af dem på skulderne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

Kattha

Lenchick skriver:

Tro mig, jeg er SÅ frustreret over det kan lade sig gøre i vores Besafe! Jeg er glad for stolen, men knægten vrider sig løs

Efter utallige besøg hos Ønske Børn, hvor stolen er købt har jeg opgivet. 

Drengen sidder helt rigtigt, seler, nakkestøtten passer, men lige meget hvor meget vi strammer selerne, kan han få overkroppen ud. 

Selesamler blev vores løsning, selvom jeg godt er klar over, at det kan være sværere at få barnet ud hvis ulykken sker. 

Selerne er så stramme, så han får mærker af dem på skulderne

Det er da virkelig irriterende når man har brugt en masse penge på noget man regner med er sikkert og det så ikke fungerer optimalt  Er der ikke noget garanti, så man kan returnere det, når nu det ikke virker efter hensigten? Jeg har ikke selv erfaring omkring det -har været så heldig at få en gammel autostol, som vi er ret glade for.

Anmeld Citér

22. juni 2016

Lenchick

Kattha skriver:

Det er da virkelig irriterende når man har brugt en masse penge på noget man regner med er sikkert og det så ikke fungerer optimalt  Er der ikke noget garanti, så man kan returnere det, når nu det ikke virker efter hensigten? Jeg har ikke selv erfaring omkring det -har været så heldig at få en gammel autostol, som vi er ret glade for.

Stolen er købt for 1 år siden, men den er jo ikke defekt . Selerne kan strammes helt ind og trækkes ud når barnet ikke sidder i stolen. 

Måske er det bare min dreng, som er "bygget" forkert? Ej, jeg ved det ikke, men det ER irriterende!

Det fungerer med en selesamler, det er bare bøvlet

Anmeld Citér

22. juni 2016

loop

Ms.Sunshine skriver:

Da jeg hentede min datter fra dagplejen fortalte dagplejemoren at hun havde villet vaske op da hun troede ungerne sov, men syntes så at hun kunne høre en af dem og ville så lige tjekke - og fandt så min datter siddende på trappen. 

hun er åbenbart kommet ud af barnevognsselen, og så kravlet ud af vognen.

Vi var enige om at det kunne have gået grueligt galt hvis hun havde fået porten op, men har I skønne kvinder en god ide til hvordan vi kan sikre os?

Da mine børn var små, der kunne man få barnevognsseler, der var udformet som en vest, der sad på overkroppen og så var den også fastgjort mellem benene. Måske er det stadig en mulighed?

Anmeld Citér

23. juni 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
loop skriver:

Da mine børn var små, der kunne man få barnevognsseler, der var udformet som en vest, der sad på overkroppen og så var den også fastgjort mellem benene. Måske er det stadig en mulighed?

Dagplejemoren har heldigvis kun oplevet det denne ene gang, og hun siger at hun måske stadig har en sele der er lidt som en pose (ikke sikker på hvordan) og den vil hun prøve at finde frem, men det var lige så meget herhjemme også.

Det ville være godt hvis der var nogen der havde et bud, for hun er allerede 2 1/2 så det er begrænset hvor længe hun skal sove til middag endnu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.